zondag 19 januari 2014

vangstberichten: zondag 19 januari 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee. In "de Viskeet" krijg ik steknummer 23 toebedeeld. En omdat we met 31 man en 1 vrouw zijn (inclusief wat introducees) rijden we dit keer met twee trekkers naar "de Zandmotor". Er staat een zo-wind van 4 bft, temperatuur 5 °C, wat kleine regenbuitjes, lw Scheveningen 12:55 uur (-84 cm), hw 17:15 uur (+ 128 cm), (± 212 cm). Een kalm zeetje met wat zeehonden voor de kant.

Rechts van me staat Jan Groenewegen en links van me Arnold Talmon, twee "ouwe" rotte in het vak. Ik start om 09:00 uur met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f314\8, gevuld met een combinatie van en\of een pier, zoute pier, zager, slik, piramidelood 140 gram afgewisseld met 150 gram Italiaans lood. Er zitten nog redelijk wat zeehonden onder de kant maar gelukkig blijven ze uit de buurt van de lijnen.



Het is niet "wild" een enkeling vangt in het begin een visje. Het eerste uur levert me niets op. 10:28 uur is het zover een schar van 23 wedstrijdcentimeters. Lekker van de 0 af !



12:26 uur volgt er nog een botje en in de laatste draai heb ik "mazzel" en zit er nog een bot aan van 22 cm.



Jan rechts van me is op 0 blijven staan en Arnold links van me draait er in de laatste draai nog een botje uit van 15 cm. Omdat het in de buurt van mij niet echt super is qua vangsten, denk ik zo in de middenmoot geëindigd te zijn. Maar het valt tegen, elders op het parcours is er toch wat meer gevangen en moet ik het doen met een tegenvallende 20e plek overall. 

Maar goed, het was weer lekker om vanaf strand te vissen en de sfeer was weer gezellig. Van Jan Groenewegen en Arnold Talmon krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vak A: 1e en 1e overall, Jan Cornelissen 9 vissen (179 cm), 2e Ben de Jong 6 vissen (128 cm), 3e Bert Heukels 6 vissen (120 cm).

Vak B: 1e Arjan van Velzen 5 vissen (114 cm), 2e Piet Bunschoten 5 vissen (107 cm), 3e Johan Veenstra 4 vissen (88 cm).

Mannen van harte gefeliciteerd!



In de tombola win ik nog een plant en een doos eieren. En van Jan Groenewegen krijg ik nog een led hoofdlampje. Jan bedankt!





Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten