zondag 12 januari 2014

vangstberichten: zondag 12 januari 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor", er staat een nnw-wind van 4 bft, temperatuur 4 °C, hw Sch. 12:36 uur (+95 cm), lw 20:45 uur (-64 cm), (± 159 cm). Als ik aankom lopen spot ik zo op het oog 4 zeehonden. Normaal gesproken zwemmen ze wel eens voor bij, maar deze zitten gewoon lekker te spelen en in de branding "plompen" ze ook nog eens omhoog. Ik hoop alleen niet dat ze door m'n lijn heen gaan. proberen maar.

Om 17:00 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8 gevuld met een zager van de vorige wedstrijd en of een gezouten pier, piramidelood 140 gram. Na 15 minuten volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf die ik zo goed als nieuw heb kunnen overnemen. Ik blijf het toch een fijne hengel vinden, maar dat is persoonlijk. Hoofdlijn 14\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag dito onderlijn etc etc.

Er gebeurd niet veel geen tikje en geen vreterij van krabben of garnalen het aas komt er gewoon weer uit, iets meer verfrommeld, maar zonder dat er van gegeten is. Op de een of andere manier is de batterij van m'n camera niet opgeladen, gelukkig heb ik altijd nog het vga cameraatje in de telefoon, niet super van kwaliteit maar het geeft toch een indruk.

Regelmatig verwissel ik het aas als het nodig is, maar meer actie heb ik niet. Als ik na dik één uur nog geen aanbeet gehad heb, de temperatuur daalt en de wind harder begint te waaien besluit ik om 18:30 uur op te ruimen. 18:20 uur zie ik nog even een tik op de nylon maar of het een aanbeet is of de wind kan ik niet zeggen. Bij het binnen draaien om 18:30 uur blijkt er toch een bot aan te zitten, en daar blijft het bij.



Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem, overdag was het net zo beroerd op het strand van Ter Heijde, ik stond er met een kammeraad en allebei hadden we 1 gulletje.

    Mooi dat je een vervangende Dreamsurf hebt gevonden. Ik vind het ook nog steeds een tophengel. Laat je die kapotte top nog versnijden?

    Misschien tot zondag, ik doe weer een keertje mee met Ter Heijde.

    Arnold

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Arnold,

    Dat zijn niet al te beste vooruitzichten maar toch maar proberen. Ja zeker een lekker hengeltje, die kapotte licht al een tijdje in de winkel om te versnijden maar ze hebben er nog geen tijd voor gehad. Komt wel ik kan er dan in ieder geval 170 gram voluit mee gooien.
    Ha gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen