zondag 26 januari 2014

vangstberichten: zaterdag 25 januari 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e competitiewedstrijd van " de Eurovissers " oorspronkelijk gepland aan de Yantzehaven , maar omdat de wind zou gaan aantrekken en draaien van zw naar w naar nw 7 a 8 bft is er besloten om uit te wijken naar de Dintelhaven breed, temperatuur 5 °C, regelmatig een regenbui. In "de Pub" trek ik balletje 2 een flink stuk achter het pomphuis. (Vanuit het gezichtspunt als je aan komt rijden ;-). Om 19:00 uur mogen we beginnen en worden er 43 onderlijnen de Dintelhaven in geworpen.

Links van me staat Henk Verlinde rechts van me John de Vries. Ik start met de 4,5 meter Hiro Dreamsurf ", hoofdlijn 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn diverse wapperlijntjes, haakje f314\8 ~ f31\8 ~ f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan dca lood 150 gram. Het blijkt een moeizame visserij te zijn, het eerste uur levert me niets op, één keer een zware draai maar dan blijft het de vraag wat het was krab of vis? Alleen  m'n buurman Henk Verlinde weet door ver te knallen (ver werpen) een grondel van 16 cm te scoren. Ok, ik verwissel m'n onderlijn voor een ultra korte onderlijn om ook wat verder te komen. Henk scoort een tweede grondel van 16 cm en uiteindelijk scoor ik ook een grondel van 19,1 cm goed voor 20 wedstrijdcentimeters. Volgens Henk nog een clubrecord ook. Maar dan nu de soort, een zwartbekgrondel of een zwarte grondel, altijd lastig om te determineren. Volgens Henk zwemmen er alleen maar zwartbekgrondels in de Dintel. Maar ik mis de kenmerkende stip op de eerste vin van de grondel dus hou ik het voorlopig maar op een zwarte grondel.



Lekker van de 0 af en dat is prettig als er zo weinig gevangen wordt. Met hier en daar een beetje kijken en vragen kom je er al snel achter waar de vis gevangen wordt. Zo heeft Armel Spee die rechts van John zit net een tweede botje gevangen op zo'n 30 a 40 meter uit de kant. John de Vries zit ook met de feeder en vangt even later ook een mooie bot op zo'n 20 meter uit de kant. Aardig van John dat ie me even een seintje geeft dat ze dichtbij zitten. Tijd om over te schakelen en het ook dichtbij te proberen. Om 21:30 uur vang ik zo'n 10 meter uit de kant ook een botje, het lijkt wel of ze steeds dichterbij zitten. 21:38 uur duidelijke doorbuigers op de nylon en er komt een bot van 36 cm naar boven, dat tikt aan.



21:56 uur een grondeltje van 15 cm en dan gebeurd er weinig meer. Maar ook de vissers die nog steeds ver werpen krijgen niets meer aan de haak. Dus ik blijf gokken op dichtbij. Met nog 8 minuten te gaan besluit ik een risico te nemen, met de korte wapperlijntjes werp ik onderhands in, de haken vol met aas, 3 meter uit de kant bovenop de stenen. Om 23:00 uur is het weer afgelopen en als ik binnen draai, yes! zit er een grondeltje aan van 11 cm.



En met 5 vissen (102 cm) wordt ik vak winnaar en 2e overall een goed begin voor de eerste wedstrijd. Ik win er een beker mee. Op naar de volgende!



De voorlopige uitslag:

1e overall, Tom van de Pol 6 vissen (136 cm), 2e Willem Louman 5 vissen (102 cm) en 3e  Paul van Boheemen 4 vissen (96 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem#1168

8 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan Willem! Gefeliciteerd!

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willem,

    Ik lees altijd graag je berichten maar nu zie ik iets op jouw blog wat ik niet heb, namelijk de translate optie. Kun je me misschien uitleggen hoe ik dat kan instellen bij mij? Ik heb al gevonden dat je dit via google translate moet doen, maar als ik dat heb ingevuld dan krijg ik een code waarvan ik echt niet weet wat ik er mee moet. Hopelijk kun je me een beetje op weg helpen? Groeten, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,

      Dat is wederzijds. Je moet inloggen in je blog, dan kiezen voor indeling, een gadget invoeren, kies uit de lijst HTML/JAVA script configureren, en plaats dan de code in het vakje inhoud, en klaar is Kees ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. Hartelijk bedankt Willem. Ik ga het even proberen.

      Groeten, Kees

      Verwijderen
    3. Graag gedaan Kees en succes!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. ha Willem, prijswinnaar! Gefeliciteerd hoor! Jullie zijn ook bikkels hè onder deze omstandigheden blijven beulen..Over all vangsten houden niet over zeg!
    Je ziet, ik blijf het volgen, maar kan er nu even écht niet toe komen..:-( Bye!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Kees,

    Dank je. Ja het is matigjes, voor dat je het weet is het mei en zit de zeebaars er weer. Bedankt voor je bericht.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen