woensdag 25 december 2013

vangstberichten: zaterdag 21 december 2013_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Na de "Grote prijs van Ter Heijde" rij ik door naar de "pub", het verzamelpunt voor de 12e competitiewedstrijd van "de Eurovissers". Eerst nog wat eten en langzaam loopt de pub vol met vissers. Als steknummer trek ik balletje 21, en ook hier wijken we uit van het begin van het Calandkanaal tussen de windmolens naar het stuk achter de "schotten". De wind komt van rechts zo'n 6 bft met flinke stoten erbij en regen wat het bijzonder onaangenaam maakt. Maar goed gevist zal er worden
Om 19:00 uur mogen we beginnen met zo'n 27 vissers inclusief een introducee. Ik start met de 4,5 meter k2, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8 ~ ls5013f\6, gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hiervan, piramidelood 140 gram. 19:23 uur zie ik wat trillinkjes op het topoog en ik draai met veel moeite een wijtingkje naar boven  door een rood wierbed heen. Mooi van de 0 af.



Daarna wordt het een ramp de ene na de andere lijn trek ik kapot, het maakt niet uit wat ik gebruik 30\100 mm nylon, gevlochten 12\100 mm alles loop vast en is niet meer los te krijgen. En zo verlies ik 5 complete onderlijnen. Uiteindelijk gaat het met een loodlifter een stuk beter, maar dan vang ik alleen nog krabben. De vermoeidheid slaat toe, de wind en regen werken ook niet echt mee, om chagrijnig van te worden. Ik begin al te verlangen naar het einde.

22:42 uur krijg ik weer een kleine opleving als er toch nog een wijtingkje aan hangt.



Om 23:00 uur is het weer afgelopen met 2 visjes heb ik het slecht gedaan. Volgende keer beter, snel rij ik naar huis voor een warme douche een borrel en wat nachtrust.

De Uitslag:

1e is geworden Mark Huijps 18 vissen (420 cm), 2e Danny Lemmens 18 vissen (400 cm) en 3e Gilles Traas 13 vissen ( 300 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greet,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten