zondag 24 november 2013

vangstberichten: zondag 24 november 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken aan het Noordzeekanaal, ik heb alleen nog wat zagers en slikken, eens kijken wat we daarmee aan de haak kunnen slaan. Er staat een n- wind van 5 bft, temperatuur 7 °C, met een paar kleine regenspatjes. Om 16:30 uur gaat de eerste hengel erin de Tubertini feeder, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met het bovengenoemde aas, tommy lood 150 gram. Na 15 minuten volgt de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, ultra korte wapperlijn, haakje ls5013f\6, dito aas, etc etc.


Tweemaal krijg ik een tik op de feeder maar er zit niets aan, vermoedelijk krab wat met het aas weg probeert te lopen. 17:33 uur een wijtingkje, 18:19 uur een zwaardere draai op de 5 meter stok, het is een doublet tongetjes, ook al zijn ze onder de maat geven ze toch aardig sport als ze "krommen" in de stroming.



18:28 uur een wijtingkje, 18:50 uur een wijtinkje. 19:30 uur ben ik door m'n aas heen en ruim ik op, bij het binnen draaien van de feeder hangt er nog een wijtingkje aan.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten