maandag 4 november 2013

vangstberichten: maandag 04 november 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand volgens windguru WRF9 zou het een aantal uur 5 bft worden. Aangekomen op het strand klopt er weinig van en staat er een wnw van een dikke 6 bft, gelukkig is het nog droog dus, proberen maar, temperatuur 11 °C, hw HvH 14:59 uur (+145 cm), lw 20:10 uur (-58 cm), (± 203 cm). De zee is als een heksenketel. Eens kijken of we daar een visje uit kunnen halen.


Als aas heb ik pieren en steekzagers. Vanwege de slechte zagers van afgelopen vrijdag ben ik door Avicentra gecompenseerd met 2 ons steek zagers, klasse service. Zelf hadden ze ook al een bak met zagers moeten weg gooien. Om 16:25 uur gaat de 4,5 meter stok erin, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voor, onderlijn ultra korte wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zager of een pier, piramidelood 160 gram. Na 20 minuten komt de 5 meter stok erbij hoofdlijn 22\100 mm nylon, dito onderlijn etc, etc. Het piramide lood blijft even liggen maar wat later gaat het toch aan de wandel, ik vervang ze voor 170 gram geankerd lood.

De 4,5 meter stok trekt soms aardig krom maar wat is het, vis of de stroming. De eerste draai mis ik een sneu op de lijn het kraaltje waar de lijn doorheen gaat is kapot getrokken? Toch waarschijnlijk vis geweest. 17:30 uur komt er een gulletje het strand op.



De bewolking trekt donker dicht en het begint steeds harder te waaien even schiet de wind naar zo'n 7 a 8 bft en stort er een bui naar beneden, daarna neemt het weer iets af. Gekkenwerk om te blijven denk ik, dit gaat um niet worden en om 17:45 uur ruim ik op.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hey Willem, Weer een paar mooie verslagen. Jammer dat het weer een beetje tegenwerkt.... Zit er nog steeds baars op mv2?

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Bedankt! Ja, de voorspellingen veranderen om de paar uur. Maar voor morgen ziet het er goed uit dus we kunnen weer op pad. Bij mijn weten wel, ook op Ter Heijde wordt nog steeds baars gevangen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen