zondag 27 oktober 2013

vangstberichten: zondag 27 oktober 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitie van Ter Heijde aan Zee, oorspronkelijk zouden we gaan vissen op het strand van Hoek van Holland, maar door de zeer harde zw wind van 7 bft, met stoten naar 8 bft, wijken we uit naar het Calandkanaal achter de schotten, zodat we wat meer beschut zitten. Het was trouwens nog een crime voor mij om deze plek te vinden. Na een aantal malen verkeerd gereden te zijn kom ik dan uiteindelijk net op tijd op de wedstrijd stek. Nu weet ik voor een volgende keer invoeren op de tomtom stad Rotterdam, straat: Neckarweg en dan richting de schotten rijden, nummer 18 is er voor me geloot.

Het is eigenlijk raar weer, het ene moment schijnt er een heerlijk zonnetje en een paar minuten later vallen er behoorlijke regenbuien. Een graad of 14. Ik start met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, piramidelood 160 gram. Om 09:15 uur mogen we beginnen, zelf ben ik nog even bezig met een poging water in m'n opvouwbare emmer te krijgen maar een paar minuten later kan ik ook inwerpen. Ondanks de harde wind meen ik toch wat trillingkjes te zien op het topoog, maar goed het is altijd afwachten, krab of vis? Om 09:35 uur draai ik binnen en zit er een doubletje aan van een wijtinkje met een schar, niet verkeerd en gelijk de eerste draai van de 0 af.



Vol verwachting kijken de andere vissers maar er komt maar weinig naar boven. Wel zijn er hoopvolle zware draaien maar al te vaak blijken het bonken rood\bruin wier of gras van de bodem te zijn. En lange tijd blijf ik koploper met m'n twee vissen. En dan krijg te horen dat er iemand in mijn vak ook 2 vissen heeft, waaronder een makreel van 37 cm. 10:47 uur een krabbetje, 11:42 uur weer een zware draai en ik denk eigenlijk weer een halve struik van de bodem mee gedraaid te hebben, totdat ik op de onderste haak een mooi formaat vis zie meekomen. Aangezien het water al behoorlijk gezakt is, knijp ik hem een beetje, de eerste 30 meter voor de kant zijn kraakhelder en op een klein laagje water kan zo'n vis gemakkelijk vastlopen tussen de stenen. Ik draai rustig binnen en gelukkig gaat het goed. Een bot van 33 cm, die mag er wezen.



Twee worpen vooraan tegen de stenen aan levert me ook geen vis op. Martin vd Drift staat aan de rechterkant 3 plaatsen verder en begint van ver scharretjes naar binnen te draaien. Ik schakel over op m'n ultra korte wapperlijn met een gestroomlijnd loodje van 150 gram en haal om 12:24 uur op die manier nog een wijtingkje binnen. 12:45 uur volgt er nog een scharretje.



Om 13:15 uur is het sein binnen draaien en zit er niets maar aan. Toch met 5 vissen heb ik het goed gedaan. Alleen Martin heeft 8 vissen, dus ik gok op een 2 in het vak. En dat blijkt uit te komen ik verdien er een waardebon van € 15 mee.



Bij de tombola koop ik voor € 5,- lootjes en win een plant.



Jan Groot wint de kanjerpot door een makreel te vangen van 37 cm. Wel apart, persoonlijk had ik die niet meer verwacht rond deze tijd.

De Uitslag:
Vak A: 1e Ron Koppe 5 vissen (97 cm), 2e Jan Dibbets 2 vissen (53 cm), 3e Johan Veenstra 2 vissen (52 cm).
Vak B: 1e Martin v\d Drift 8 vissen (136 cm), 2e Willem Louman 5 vissen (115 cm), 3e Roel Kranenburg 3 vissen (62 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Jan Groenewegen krijg ik het overgebleven aas mee, waar voor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten