maandag 21 oktober 2013

vangstberichten: zondag 20 oktober 2013



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van de afgelopen wedstrijd vertrek ik naar het strand. Er staat een zw-wind van 5 bft met stoten naar 6 bft, temperatuur 16 °C, regen, hw HvH 16:21 uur (+141 cm), lw 21:25 uur (-57 cm), (± 198 cm). 16:45 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met 2 pieren, een zager of wat slikken, piramide lood 160 gram. Het water is behoorlijk woelig en eigenlijk verwacht ik wel wat zeebaars. Als ik de 4,5 meter stok aan het klaarmaken ben krijg ik diepe doorbuigers, bingo denk ik een vette najaarsbaars, maar het blijkt een meeuw te zijn die door m'n lijn gestrengeld zit, gelukkig komt ie weer los. Voor de rest gebeurd er maar weinig in het woelige stuk. De 4,5 meter stok komt er na een kwartier bij en die werp ik naar rechts waar het water wat rustiger is met dezelfde uitrusting.

17:20 uur wat tikjes op de gevlochten lijn en ik draai met de 4,5 meter stok een botje het strand op. 17:32 uur een mooi formaat ook weer uit het rustig stuk.



18:22 uur weer een mooi formaat bot, 18:31 uur een wijtingkje.



19:20 uur een wijtingkje, 20:06 uur een doublet wijtingkjes.



Omdat ik erg veel aanbeten mis doordat ik met gevlochten lijn vis schakel ik over op spoelen met nylon. 20:28 uur een triplet wijtingkjes, 20:46 uur een doubletje wijtingkjes.



Inmiddels is het weer flink slechter geworden met fikse regenbuien en een harde stuifwind, binnen de korste keren zitten m'n spullen onder een dikke laag zand. In de verte boven zee volgen er wat bliksemflitsen, gelukkig nog geen donder zodat de afstand nog wel goed is. Maar even goed in de gaten houden of het niet dichterbij komt. 20:58 uur een triplet wijtingkjes, 21:12 uur een doubletje wijtingkjes. Om 21:30 uur begin ik op te ruimen met dit takke weer sta ik niet lekker meer te vissen, er hangt nog een wijtingkje aan.



Totaal vang ik deze sessie 18 vissen, 3 botten en 15 wijtingkjes.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Mooi, de wijting komt stilaan op de kust .
    Groet, Willem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Willem,

      Ja, nog wel veel onder de maat, maar af en toe ook maatse wijting.
      Bedankt voor je bericht.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen