zaterdag 12 oktober 2013

vangstberichten: zaterdag 12 oktober 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de uitgestelde titanenwedstrijd van 2011\2012 die keer op keer niet door kon gaan op de Grevelingen vanwege de harde wind, of dat de schipper ziek was. Gelukkig is er vandaag een alternatief gevonden door de Evenementencommissie in de vorm van een wedstrijdje aan het Calandkanaal. Degene die de grootste maatse vis vangt mag zich Titaan 2011\2012 noemen.

Om 10:30 uur is het verzamel in "de Veerheuvel" waar ik balletje nummer 3 als steknummer trek van de 13 deelnemers. Er staat een zo-wind van 2 bft, temperatuur 9 °C, droog, in het begin nog vrij koud maar rond 13:30 uur komt de zon door en gaan de jassen uit. Hw HvH 08:35 uur (+ 98 cm), lw 14:35 uur (-58 cm), (± 156 cm). Ik start om 11:30 uur met de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met 2 pieren, zager, pier\slik of een stukje vis, tommylood 175 gram.

11:50 uur draai ik binnen, volle bak een triplet van 2 wijtinkjes met een grondel, die kunnen weer retour. 12:20 uur nog een wijtingkje, bij het binnen draaien klapt een andere tegen een steen en zwemt weer weg.



Al snel komen de meldingen binnen van maatse wijtingen, 30 ,32, 33 cm. Vooral John de Vries staat er mooie maatse uit te trekken, even later heeft ie een net maats gulletje erbij van 35,2 cm. 13:15 uur een wijtingkje, 13:29 uur een wijtingkje.



Rond 13:00 uur worden we getrakteerd op een patatje met en een frikandel plus een blikje drinken. Zo dat gaat erin! 13:30 uur mogen we weer verder vissen. 14:08 uur vang ik m'n eerste maatse wijting, met 29,5 cm niet groot genoeg voor de titanenstrijd. Naarmate het water zakt wordt er steeds minder gevangen en menigeen gaat een klets praatje maken. 15:48 uur een ondermaatse wijting.



Ondertussen blijft John ze gewoon doorvangen en eindigd hij met 17 (30+) wijtingen en nog wat ondermaats spul.



Om 16:00 uur is het weer afgelopen en heb ik nog even een zware draai van 1 maatse wijting en 1 sneu waar de haak vanaf is. Krab?



John de Vries wordt dus Titaan 2011\2012 met het gulletje van 35,2 cm en krijgt de wisseltrofee.
John van harte gefeliciteerd!



Zelf moet ik het tegenwoordig hebben van de tombola om in de prijzen te vallen. Een veeg teken ;-).
Een hoofdlampje ala ledlenser, altijd makkelijk om als reserve bij je te hebben in de auto.



Evenementencommissie weer bedankt voor het organiseren. Het was weer lekker relaxed en gezellig vissen zo. Ik heb me prima vermaakt.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten