woensdag 9 oktober 2013

vangstberichten: zaterdag 05 oktober 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e "Eurovissers" wedstrijd in de Dintelhaven breed, oorspronkelijk zouden we op het strand van Ter Heijde gaan vissen maar het is geen vetpot op het strand, dus vandaar dat we uitwijken naar de Dintelhaven, er doen 30 vissers mee en om 20:00 uur mogen we beginnen. Rechts van me claxoneerd er een auto en gooien ze in, het signaal of een toevallig passeerende auto? Links van me wachten ze nog even. Ik vraag het aan Theo van de Hoogen die in de buurt staat en die zegt ja, het is bijna tijd, maar als ze daar al hebben ingegooid gooi dan ook maar in, Oke. Volgende keer een toeter op perslucht verdeeld over het circuit lijkt me een stuk beter, samen met de horloge's synchroniseren :-).

Hw Dintelhaven 16:11 uur (+138 cm), lw 21:30 uur (-51 cm), (± 189 cm). Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, wapperlijntje, haakje 10, gevuld met een piertje, slikje, zager of een combinatie hiervan. Veel gebeurd er niet, 20:57 uur zit er dan toch een grondeltje aan, maar helaas net onder de maat dus geen teller.



Links van me staat Jolanda van de Hoogen en die vangt toch regelmatig een visje niet ver uit de kant. Ook maar eens proberen dan, en ik pak de feeder, maar het wil echt niet lukken, geen stootje bij mij.
Leo Bol rechts van me pakt een mooie bot en het lijkt erop alsof ik de enige ben die geen vis vangt. Ik snap er niets meer van. Tot twee keer toe krijg ik een mooie aanbeet, waarvan ik denk dat kan niet missen, vis! en die zit eraan. Voorzichtig om hem niet te verspelen in de stenen daal ik af naar beneden. Als ik binnen draai voel ik gewicht en dan niets meer. Helemaal niets eraan om gek van te worden.

En Jolanda links van me blijft ze gewoon doorvangen. Uiteindelijk krijg ik het idee dat ik met te kleine haken vis en besluit een onderlijn te nemen met haakje ls5013f \ 6 met een flink stuk zager erop. Met nog minder dan een half uur te gaan (23:27 uur) krijg ik een mooie doorbuiger op de feeder. En eindelijk draai ik m'n eerste visje binnen een bot van net 24 wedstrijdcentimeters. Pfffffff, een zware operatie, van de 0 af. Net voor het eindsignaal zie ik nog een lichte aanbeet en bij het binnendraaien zit er nog een bot van 20 cm aan, genoeg om nog een paar plaatsen te stijgen.



Geen beste wedstrijd gevist, maar in iedergeval nog wat gevangen. Niels van der Ham heeft het als introducé prima gedaan door eerste te worden. Gefeliciteerd! Maar valt buiten de competitie, dus voor de competitie wordt Arjan Geelhoed 1e met 10 vissen (218 cm), 2e Gilles Traas 9 vissen (210 cm) en 3e Martin van der Drift 8 vissen (160 cm). Mannen gefeliciteerd!

Zelf ben ik gelijk weg gegaan omdat s'ochtends vroeg de volgende wedstrijd op me wacht op het strand van Ter Heijde.

De uitslag:


Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten