maandag 5 augustus 2013

vangstberichten: zondag 04 augustus 2013_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen in "de Nieuwe Maas" er staat een nw-wind van 2 bft, temperatuur 20°C, zonnig. Hw Vlaardingen 15:36 uur (110 cm), lw 20:55 uur (-49 cm), (± 159 cm). Als ik aankom staan er al redelijk wat vissers, snel beginnen maar. Ik start om 16:15 uur weer met de gebruikelijke optuiging, en de 4,5 meter stok volgt zo'n 15 minuten erna. Veel gebeurt er niet, geen tikje te bespeuren.

Het aas zit er nog gewoon aan en bij niemand zie ik een visje naar boven komen. De tijd verstrijkt en de een na de andere visser ruimt op. Kennelijk is dit zo'n dag dat de vis niet wil bijten, terwijl de dag ervoor redelijke aantallen tong gevangen zijn. Rare jongens, die tongen!. Omdat ik nog van plan ben het eens te proberen op het strand van Maasvlakte 2 ruim ik om 19:00 uur op. En wat scherts mijn verbazing, zonder ook maar 1 tikje gezien te hebben op de gevlochten lijn, hangt er een net maatse  tong aan.



De 0 is me in iedergeval bespaard gebleven ;-).

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten