zondag 11 augustus 2013

vangstberichten: zaterdag 10 augustus 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen aan de Nieuwe Maas samen met korpsgenoot Ed van Zanten van het Zeevisteam Westland. Er staat een wnw-wind van 4 bft, temperatuur 18 °C, zonnig. Lw Vlaardingen 14:25 uur (- 33 cm), hw 18:51 uur (+121 cm), (± 154 cm). Als ik aankom op de stek heeft Ed net ingeworpen. Om 13:50 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f \ 6, gevuld met een kweekzager, tommy lood 175 gram. Na 15 minuten komt de 4,5 meter stok erbij met als hoofdlijn 14\100 mm gevlochten lijn voor de rest dito optuiging.

14:41 uur zie ik heel even dat de lijn slap valt bij het binnen draaien is het bingo! Een mooie tong aan de haak. 15:38 uur volgt er een bot.



16:02 uur nog een maatse tong, 16:15 uur een ondermaatse tong.



16:40 uur een zware draai en ik moet alles geven wat ik heb, een triplet van 2 maatse tongen en een bot.



17:35 uur een maatse tong  en 18:03 uur een bot.



18:08 uur weer een zware draai, ik hoop op een tong maar het is een wolhandkrab. 18:36 uur volgt er wel een maatse tong.



18:47 uur weer een leuke draai, een doubletje maatse tongen. Rond 20:00 uur begint Ed op te ruimen, hij heeft dan 16 vissen gevangen 3 botten, 1 paling en 12 tongen, waarvan 10 maats. 20:12 uur volgt er voor mij nog een maatse tong.



Om 21:15 uur begin ik op te ruimen en heb dan deze sessie 13 vissen gevangen, 3 botten en 10 tongen waarvan 9 maats. Ed het was gezellig en bedankt, we doen het nog een keer over. Ook leuk om 2 vissende plaatsgenoten te ontmoeten die m'n blog lezen, geinig. In iedergeval een goed begin van de vakantie. Zo, de kop is eraf!

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Goede vangst Willem. 3 weken geleden gevist in Velsen(Noordzeekanaal) de vangst 5 tongen 2 maats. Ik lees jouw blog ook, leuk hoor. Zaterdag 10 aug. gevist op het strand(jouw favoriete plek)2 zeebaarzen gevangen 1 was ca. 55-60 cm. Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar jij in Vlaardingen vist, heb je daar een visvergunning voor nodig. Wat opvalt is dat jij in Vlaardingen 's nachts niet vist.

    Groetjes,
    Kenneth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Kenneth,

    Thx, Dan heb je mazzel gehad de laatste keer had ik er daar 11 en allemaal ondermaats. Mooie maat zeebaars! Ja je hebt vanaf ongeveer 100 meter rechts van het haventje van Maasluis tot naar binnen een visvergunning nodig het valt vandaar af onder het binnenwater. Stuur ff een p.m. voor uitleg.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen