dinsdag 16 juli 2013

vangstberichten: zondag 14 juli 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven aas van de wedstrijd  naar "de Zandmotor". Er staat een n-wind van 2 a 3 bft, temperatuur 16 °C, met een lekker zonnetje, lw Sch. 15:36 uur (-64 cm), hw 19:55 uur (+92 cm), (± 156 cm). De zee is vlak, weinig kans op zeebaars, maar goed botjes tikken met de nieuwe feeder is ook leuk. Om 17:40 uur gaat de 4,5 meter Tubertini feeder, heavy top, er in hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, tommy lood 100 gram, korte wappers haakje f314\10, gevuld met een zager of wat slikken. 15 minuten later volgt de 5 meter stok, hoofdlijn gevlochten 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijn haakje f314\8, tommy lood 150 gram.

Er staat weinig stroming en dat gebeurd niet vaak daar dat je met 100 gram lood kan vissen. Om 18:08 uur, zie ik een paar mooi doorbuigers op de feeder, en ik zit te denken aan een bot. Groot is m'n verbazing als ik bij het binnen draaien een leuke weerstand voel op de nylon, hoe dichter bij het strand hoe meer de vis vecht, toch een zeebaarsje. Door de lijn recht tegenover de vis binnen te draaien hoop ik te voorkomen dat haakje f314\10 eruit schiet, en dat lukt even later ligt er een zeebaars op het strand waar ik toch een leuke sport aan heb beleeft op de feeder. Haakje f314\10 voorin het lipje.



Gevangen aan een korte wapperlijn van 15 cm. En dan is het lange tijd niets, wel regelmatig het aas eraf door de garnalen en de krabbetjes, deze sessie raak ik 2 haken kwijt aan krab. 20:06 uur een grote bot en ik verwacht met het opkomende water dat de botten en de botjes net als de andere keren gewoon meekomen richting strand, maar dat gebeurd niet. Wel zijn er enkele meeuwen die afentoe loodrecht naar beneden duiken. Het water is rustig en ik heb nog de hoop in het donker een tongetje te vangen, maar ook dat gebeurd niet. 22:48 uur weer een botje.



Omdat het deze sessie toch niet veel is ruim ik om 23:40 uur op. Bij het binnen draaien zit er nog een mooie bot aan.



Toch weer ff lekker gestaan op "de Zandmotor" en genoten van de natuur om me heen ;-).

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten