maandag 8 juli 2013

vangstberichten: zondag 07 juli 2013_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas van de wedstrijd van vanochtend, ga ik een sessie vissen op "de zandmotor". Er staat een nno-wind van 3 bft met stoten die even oplopen naar 5 bft, temperatuur 17 °C, lw Sch 23:55 uur (-75 cm), hw 04:10 uur (+111 cm), (± 186 cm). Om 21:30 uur start ik met de 5 meter stok, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8 ~ ls5013f\6, gevuld met een combinatie van zeepier, zager of slik, tommy lood 150 gram. Na 20 minuten volgt de tweede hengel de heavy feeder, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, dito aas, etc, etc.

In het begin is het weer lekker, maar al gauw komt er toch wat wind opzetten en wordt het fris met een t-shirt en sweater nog net te doen. 22:30 uur een bot, 22:58 uur nog een bot.



23:07 uur een bot samen met een klein krabbetje, ik kan goed merken dat de aaseters aan het toenemen zijn want regelmatig zijn de haken leeg.



23:21 uur een wat zwaardere draai met een triplet botjes. 23:44 uur een bot.



En het gaat "lekker" zo, regelmatig wat vis, wel zit er bij het binnen draaien veel "sla" op de lijn. 00:01 uur een doublet van bot en botje. 00:26 uur een zeebaarsje.



00:46 uur een bot, 00:53 uur een doublet van een botje met een zeebaarsje.



01:24 uur nog een botje.



Af en toe loopt er een rilling door m'n lijf en ik begin af te koelen, om 01:30 uur ruim ik dan ook op met 14 vissen, 12 botten\botjes en 2 zeebaarsjes toch een "leuke" sessie.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Lekker weekend gehad met leuk vis!

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Ja de wedstrijd leverde niet veel op. De "zandmotor" was gelukkig beter.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. He Willen!!

    Lang geleden, jij hebt je weblog ook weer opgepakt...Ik namelijk ook en ben volop bezig met de weblog...Mn oude link naar jou (oude) weblog werkte niet meer, nu snap ik waarom..;)

    Tot je volgende vangsbericht!

    Groetjes,

    Zeeduvel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Zeeduvel,

      Ja heb alles handmatig gekopieerd naar de nieuwe, met de conversie ging het niet goed. Leuk dat je nog steeds vist. Dacht je je gestopt was met schrijven na die aso opmerkingen van sommige vissers. Als je klaar bent, wil je dan een link van je nieuwe site mailen dan zet ik hem weer bij m'n links. Blijven we op de hoogte van de vangsten in omgeving Zeeland.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. Door prive omstandigheden het vissen en de weblog even opzij gezet, nu volledig opgepakt...Ik zal je de link nog mailen willen! Groetjes,

    Dimitri

    BeantwoordenVerwijderen