maandag 29 juli 2013

vangstberichten: zaterdag 27 juli 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de nieuwe Maas eens kijken of de tong al wat wil doen daar. Er staat een var wind van 3 bft, droog met op het einde van de sessie hoosbuien met bliksem en donder. Hw Vlaardingen 19:59 uur (+128 cm), lw 01:15 uur (-69 cm) op 28-07-2013, (± 197 cm). Rond 19:00 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f6 gevuld met een kweekzager, tommy lood 175 gram. Na 15 minuten zet ik de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn 14\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, dito aas, geankerd lood 150 gram.

Het duurt vrij lang voordat er wat gebeurd, maar om 20:00 uur begint de 5 meter stok, konstant door te buigen, het binnen draaien gaat ongekend zwaar, eerst denk ik dat ik vast zit, ik kan slechts één enkele slag doen met m'n molen en val weer stil nog een paar keer gebeurd dit en uiteindelijk komt er beweging in aan de oppervlakte verschijnt een reuze paling, polsdik, en als een anaconda slingert ie over het wateroppervlak, 20 meter voor de kant schiet ie er af. Jammer ik had hem graag willen opmeten.

21:16 uur weer een stuiter aanbeet en er komt een paling boven water, dit keer blijft ie eraan zitten, 64 cm. 21:29 uur hetzelfde ritueel, nu één met een lengte van 72 cm.



21:57 uur een tweetal tikken dan niets meer, dit ziet er meer uit als een tong aanbeet en inderdaad het is een mooie maatse. 22:30 uur een botje.



Het begint een beetje te spetteren en een kwartier later nog wat heviger met bliksem erbij, de donder hoor ik nog niet dus het is nog redelijk ver weg. Maar al gauw komt het dichter bij en begint het te hozen. Om 23:15 uur besluit ik dan ook op te ruimen, want met onweer vissen is en blijft toch een risico. Op beide hengels zit nog een tong en zo maakt dat deze sessie weer een leuke afsluiter.



Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Mooie vangst Willem. Jammer dat die 'anaconda ' er af ging
    hroeten uut Playa del Bru ,
    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dennis,

    Ja ,dat heb je weleens ;-(.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willem, waar zat je precies in vlaardingen, welke vergunning heb je daar nodig. heb je daar ook vaak last van vast zitters?

    groetjes peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peter,

    Stuur even een p.m. via de hotmail account.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen