zondag 21 juli 2013

vangstberichten: zaterdag 20 juli 2013_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Aangekomen op het strand staat er een nno-wind van 3 a 4 bft, temperatuur 19 °C, lw Sch. 21:55 uur (-69 cm), hw 02:10 uur (+ 110 cm) op 21-07-2013, (± 179 cm). Om 21:35 uur gaat de 4,5 meter Turbetini feeder met medium top dichtbii erin, hoofdlijn 20,5 mm nylon met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10, gevuld met een zager of wat slikken. 20 minuten later volgte de 5 meter stok hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f\6 , dito aas, tommy lood 175 gram ~ 175 gram geankerd.


Ook hier gebeurd er niet veel op de feeder krijg ik regelmatig trilingkjes op het topoog van garnalen en krabbetjes die het aas eraf eten. Als ik de 5 meter stok net over de eerste bank heen gooi staat daar een behoorlijke stroming, zodanig dat ik met 175 gram geankerd moet gaan vissen. Vooraan met de feeder had ik nog wel wat botjes verwacht maar ik vang alleen maar wat krabbetjes.



Om 22:30 uur besluit ik op te ruimen, m'n maag begint te knorren en heeft trek in een warme maaltijd. Bij het binnen draaien van de 5 meter stok gaat het wat zwaarde maar ik denk het zijn de ankers die door het zand heen ploegen. Als ik alles binnen heb blijkt er toch een vis aan te zitten een 30+ tong nog wel. Een leuke afsluiter.



Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig ook nog lekker op het strand gevist, Willem. Jammer dat de vangsten achter bleven, maar hier zal de noorderwind van afgelopen dagen wel schuldig aan zijn.
    Ga zo door met je blog!

    Gr. Kees de Mol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,

      Bedankt voor je reaktie. Denk ook het grote voedselaanbod. Ja, natuurlijk.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen