zondag 30 juni 2013

vangstberichten: zondag 30 juni 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand, het weer is lekker een zonnetje met een stevige wzw-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, wat later oplopend naar stoten van 6 bft, temperatuur 13 °C, lw Sch. 17:30 uur (-63 cm), hw 21:39 uur (+94 cm), (± 157 cm). Wel veel surfers op het water, maar gelukkig gaat alles goed. Om 17:15 uur gaat de heavy feeder erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, afhouders, haakje akura no:08, gevuld met een kweekzager, tommy lood 120 ~ 175 gram. 20 minuten later volgt de tweede hengel, de 5 meter stok, hoofdlijn gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntes haakje f314\8, dito aas, etc etc.

18:10 uur op de 5 meter stok, wat trillingkjes op het topoog en ik draai een zeebaarsje het strand op. 18:39 uur een botje.



19:07 uur heb ik op beide hengels diepe doorbuigers jammergenoeg niet van vis maar een groepje meeuwen is door m'n lijnen heengegaan en aan beide hengels hangt er één verward in de lijn. Vrij snel heb ik ze weer los en vliegen ze weer vrolijk verder. Aan één hengel hangt er ook nog een botje. 19:40 uur wordt m'n feeder van de standaard getrokken, met een mooie doorgebogen stok draai ik binnen en "leuke" zo te voelen. Op het strand ligt een mooie maatse baars, er komt 1 brandingsgolf  en weg is ie, bij inspectie blijkt het akura no:08 haakje gebroken te zijn, goed te gebruiken voor kleine botjes en zeebaarsjes maar niet geschikt voor het zwaardere werk. Gelukkig is het geen wedstrijd, dus niets aan de hand, vrolijk verder vissen. 19:59 uur een doublet botjes.



20:19 uur een doublet botjes, 20:54 uur een botje.



21:24 uur nog een zeebaarsje. Door al het stuifzand begeeft m'n camera het, de volgende wordt een weersbestendige. 21:30 uur een botje.



Om 22:00 uur ruim ik op en zit er op de feeder nog een bot, met m'n vga camera van m'n telefoon schiet ik nog een plaatje. 1 haak raak ik kwijt aan vermoedelijk de vele mesheften die aanwezig waren.



Totaal vang ik deze sessie 11 vissen, 9 botten\botjes en 2 zeebaarsjes. Ondanks de heftige wind, lekker gevist.

Vis greetz,

Willem

3 opmerkingen:

  1. Hoi Willem ,
    ik heb slechte ervaringen met akura haken. Ook al zijn ze scherp ze zijn niet sterk en ik vind ze snel bot. Wel een leuke vangerij weer.
    Groeten uut Playa del Bru
    Dennis Zwiers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dennis,

    Je hebt gelijk, voor de kleine botjes en zeebaarsjs voldoen ze prima, maar zit er een grotere tussen dan kun je hem verspelen. Ja wel veel kleine vis, zag dat jullie een paar mooie baarzen hadden op de MV2.
    Bedankt voor je reaktie!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het ging wel lekker alleen waren we te laat op het strand voor het mooie. Voor baars kun je daar beter van laag naar hoog vissen en een goeie zuidwester moet er staan. Maar twas een leuke dag.
      Groeten uut Playa del Bru,
      Dennis

      Verwijderen