maandag 17 juni 2013

vangstberichten: zondag 16 juni 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het strand, er staat een w-wind draaiend naar nnw, temperatuur 14 °C, lw HvH 16:14 uur (-54 cm), hw 21:15 uur (+86 cm), (± 140 cm). Net als ik om 17:35 uur wil inwerpen komt Eurovisser Ed van der Ham aangelopen, gezellig. De 5 meter stok is voorzien van 12\100 mm Penn gevlochtenlijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f314\8, tommylood 150 gram. Als ik bezig ben met de tweede hengel gaat de eerste al tekeer. Mooi Zeebaars!

Een goed begin, de eerste draai en er komt om 17:47 uur al een maats zeebaarsje het strand op. 18:53 volgt er een tweede op de 4,5 meter stok met 22\100 mm nylon.



Ed vangt inmiddels 2 mooie grote botten. 19:09 volgt er bij mij een botje. 19:26 uur nog eentje die 2 haken geslikt heeft.



19:41 uur een botje, 20:21 uur een triplet van bot en botjes. 20:52 uur een botje.



Ed vangt ook weer een bot en om 21:09 uur een paar flinke doorbuigers voor Ed.



En er volgt een mooie zeebaars van 42 wedstrijd centimeters. Hij is er blij mee, z'n eerste van het seizoen.



21:13 uur een botje, 21:19 uur nog één . Ed ruimt op en vertrekt naar huis, ik ga nog door want het aas is nog niet op.



21:57 uur een zeebaarsje, 22:12 uur een botje.



22:37 uur een doublet van een zeebaarsje met een botje. 23:04 uur een doublet botjes.



23:14 uur een botje, 23:28 uur een botje.



23:37 uur een bot en om 24:00 uur een doublet van bot en botje.



Hierna ruim ik gelijk op. Totaal vang ik deze sessie 22 vissen, 4 zeebaarsjes en 18 botten\botjes. Een leuke gezellige sessie zo en voor herhaling vatbaar.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Lekker gevist weer Willem!

    Gr, Arno

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Arno,

      Ja, zeker. Toch gezelliger zo als je niet alleen staat.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Ha Wille, ik vond het ook gezellig. En een mooie visserij ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Ed,

    Zeker, regelmatig een aanbeet, lekker bezig.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben afgelopen zaterdag nog ff geweest. 1 baars en 2 botten, het was niet vet. En een wind, zandhappen noemen ze dat. Volgende keer beter..... Gr Ed

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Ed,

    Ja er stond een stevige wind. Toch wat gevangen, het had slechter gekund.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen