maandag 10 juni 2013

vangstberichten: zondag 09 juni 2013_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas ga ik het gelijk maar proberen op het Noordzeekanaal, in de hoop dat de tongetjes willen bijten. Er staat een no-wind van 4 bft, temperatuur 10 °C. Er staat bijna geen stroming, de spuilampen zijn uit. Om 21:35 uur gaat de 5 meter stok erin de 4,5 meter stok 15 minuten later met de gebruikelijke optuiging, alleen op beide afhouders en tommy lood 120 gram.

22:04 uur wat tikjes en er komt een net ondermaats tongetje boven water, die mag weer terug. Dan nog een enkel tikje maar er zit niets aan. 22:43 uur nog een ondermaats tongetje.



En dan is het lang wachten. De tong geeft deze avond niet thuis, behalve een enkele tik zo'n 4 keer over de rest van de avond blijken ze niet door te bijten. Ook een stukje binnen draaien en even laten liggen werkt niet. Om 24:00 uur ruim ik op want dit gaat um niet worden. Nog maar even wachten op betere tijden.

Vis greetz,

Willem

11 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    je bent weer aan de overkant gaan zitten. Zeker vanwege de wind, wie weet vang je dit jaar daar misschien veel tong. Altijd een gok natuurlijk. Ik heb ook online een nachtvisvergunning gekocht, voor het geval ik per ongeluk aan het vissen ben.

    Je hebt er toch twee kunnen vangen, in ieder geval meer dan ik.

    Grt John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is waarschijnlijk een storing op het forum bij Zeevistips? Kan niet meer inloggen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Hoi John,

    Ja, klopt. Verstandig is maar een tientje en je weet meer nooit.
    Het ging wel verschrikkelijk moeizaam. Ze wilde niet echt bijten.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willem,

    ja er is vast een storing bij Zeevistips. Of een crash of zoiets. We wachten het maar af. En ja 10 eurie is altijd goedkoper dan geen vergunning hebben. Je vist in ieder geval op je gemak, zonder steeds om je heen te kijken of er een BOA uit de struiken springt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. he Willem en anderen, je kunt gewoon weer op Zeevistips hoor. Ik had deze week ook last van een storing maar het werkt weer. De vangsten hier in IJmuiden zijn bar en boos. Bijna geen tong te vangen en allemaal veel te klein. Woensdag weer een wedstrijd, Deo Volente zeg maar( als god het wil) maar ik heb niet heel veel hoop..

      Groet Dirk.

      Verwijderen
    2. Hoi Dirk,

      Het lukt bij mij nog steeds niet. Krijg geen inlog
      scherm?

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  4. Ha Dirk,

    Mooi dat het weer werkt. Ja, het schiet niet echt op met de tong, ik hoop dat het nog goed komt. In iedergeval veel succes woensdag!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het duurt nu wel erg lang om de site weer werkend te krijgen. Het zal toch niet zo zijn als jouw eerdere weblog. Die was ook niet meer te redden dacht ik zo.

      Wachten maar, en in die tussentijd kan je verder vissen :-)

      grt John.

      Verwijderen
    2. Ha John,

      Heb Edo even gemaild maar bij hem is er niets aan de hand. Heb nu chrome gestart en dan werkt het wel. Het is iets met internetexplorder, mischien een update of juist geen. Even kijken of het lukt om de cache leeg te maken. Vaak wil zoiets wel helpen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  5. Oké bedankt Willem,

    zal alle pc's op mijn bureau maar voorzien van G Chrome.

    grt John.

    BeantwoordenVerwijderen