maandag 10 juni 2013

vangstberichten: zondag 09 juni 2013_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer met 2 hengels  op "de Zandmotor" met 28 vissers op "de platte" kar redden we het net. Er staat een no-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 12 °C, hw Sch. 04:26 uur (+112 cm), lw 12:30 uur (-61 cm), (± 173 cm).
Om 09:00 uur mogen we beginnen op 2 hengels heb ik 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, 1 met wapper onderlijnen en 1 met afhouders, haakje 8, gevuld met pieren\zagers\slikken, tommy lood 175~200 gram, later 150 ~175 gram geankerd.

Al vrij vroeg zie ik een mooie tik op de top, ik laat hem nog even liggen en om 08:15 uur draai ik een mooi formaat bot binnen, een goed begin. 09:42 uur volgt er een doubletje dat tikt lekker aan qwa centimeters.



10:11 uur nog een botje.



Dan is het weer even stil met aanbeten, om 11:09 uur heb ik een zware draai, meter voor meter kan ik binnen draaien, uiteindelijk hangt er een afgeworpen onderlijn aan m'n lood samen met een geankerd stuk lood van 150 gram en een dikke paling. Het blijkt de oude" lijn van Jan te zijn (zie kopfoto). Helaas telt ie niet en wordt weer netjes terug gezet.

11:32 uur zie ik even een felle tik en dan niets meer, mooi een bot denk ik even laten doorbijten en in de tussen tijd laat ik m'n vissen even meten. Als ik binnen draai en dichter bij de kant ben voel ik de felle tikken van zeebaars. Yes,....36 cm, altijd "lekker". 11:46 uur een botje.



12:03 uur een botje, 12:29 uur weer 1 enkele tik ditmaal een kleiner zeebaarsje.



12:55 uur een doublet van bot en botje.



Om 13:00 uur is het weer afgelopen en met 10 vissen in het vak blijk ik het goed gedaan te hebben. Een 1e plaats in het vak. En ik win er een waardebon van € 25 mee. Mooi meegenomen ;-).



De uitslag:

Vak A: 1e Paul van Bohemen 15 vissen (308 cm) (tevens de kanjerpot voor de grootste vis), 2e John Duynisveld 17 vissen (284 cm) en 3e Joop van de Velden 14 vissen (241 cm).
Vak B: 1e Willem Louman 10 vissen (233 cm), 2e Han van der Lek 9 vissen (167 cm) en 3e Rob de Blois 7 vissen (143 cm). Iedereen van harte gefeliciteerd!

De (voorlopige) uitslag:



Van Ed van Zanten en Jan Groenewegen krijg ik nog een aantal tombola prijzen mee en van Jan en Han van der Lek ook nog een restant aas, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten