dinsdag 25 juni 2013

vangstberichten: maandag 24 juni 2013

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken aan het strand. Er staat een nw-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft die later op de avond wat afneemt. Hw HvH 16:11 uur (+121 cm), lw 21:20 uur (-78 cm), (± 199 cm). Om 15:20 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje 8 ~ 6, gevuld met een combinatie van pier\ zager \ slik, tommy lood 150~180 gram en geankerd lood 150~170 gram. Als ik bezig ben om de 4,5 meter stok op te tuigen komt Paul aan lopen, gezellig. Na 20 minuten ligt de 4,5 meter stok erin met dezelfde optuiging.

Paul vangt het eerste botje en vlak erna om 16:38 uur volgt er bij mij ook één. Het is niet wild met aanbeten maar om 16:59 uur zie ik toch wat tikken en komt er een zeebaarsje te voorschijn.

17:39 uur heftige tikken op de 4,5 meter stok, zeebaars, kan niet missen en een vechtertje ook. Eenmaal aan de kant valt de maat me toch iets tegen, maar hij is behoorlijk rond en gaf een leuke sport. 19:04 uur een botje, regelmatig varen er vlak onder de kust garnalenkotters voorbij die steeds heen en weer slepen. Kennelijk doen ze goede zaken.

19:24 uur een botje, 20:44 uur een botje.

Behalve dat Paul ook wat botten en botjes vangt haalt hij er tegen laag ook een zeebaarsje van 39 cm uit, die hij weer laat zwemmen. Hoe lager het water wordt hoe meer vuil er aan de lijnen blijft kleven
21:59 uur een botje, 22:12 uur een doublet botjes en we besluiten hierna om op te ruimen. Bij het binnen draaien van de andere hengel zitten er nog 2 botjes aan.

Totaal vang ik deze sessie 11 vissen, 9 botjes en 2 zeebaarsjes. Niet extreem veel maar lekker gevist en het was weer gezellig Paul.

1. Hoi Willem
    Ik werd al ongerust waar je verslag bleef ! Viel denk ik een beetje tegen maar ja toch weer vis . Als die kotters onder de kant varen is een goed teken dan zit er weer aas aan de kust en zal de visserij alleen maar aantrekken . Ik zag op Facebook dat Hennie Gebbink op Kijkduin had gestaan en aardig wat scholenbaarsjes had gevangen . Het gaat ook wel tijd worden dat we weer mooie baarzen en tong gaan vangen !!
    Tot volgende week ik hoop dat we naar de Zandmotor gaan !!

Groetjes Jan

1. Ha Jan,

Ja was even druk. Ok, dat is goed nieuws. Tot 7 juli, zou leuk zijn.

2. Hoi Willem,

Lekker gestaan zo en nog vangen ook. Je hebt er weer een mooi en gedetaileerd verslag van gemaakt.
    Ik ga het vanavond weer eens proberen want ik heb gehoord van mooie baarsvangsten hier en dan kan ik het niet laten.

Groeten, Kees

1. Ha Kees,

Ja de aantallen waren wat minder dit keer meer het was wel even lekker relaxen. Succes vanavond, hopelijk gaande aantallen nu toenemen.

Verwijderen
  3. Hoi Willem,ik was gisteren naar de Maasvlakte geweest en daar aangekomen dacht ik dat er een wedstrijd werd gevist, zo druk was het, alleen maar spinvissers. Ik ben met mijn strandstokken wat verder gaan staan en in het begin heel veel last van krabben, maar later wat minder. Ik had er 7 stuks baarzen gevangen, waarvan er 2 van 55+ waren en de anderen 30+.
    Suriman

1. Ha Suriman,

Dat zijn leuke aantallen en mooie maatjes ook. Dus eindelijk gaat het daar ook beginnen. Bedankt voor je bericht!

Verwijderen
  4. Willem en andere vissers,...

zaterdagavond gaan we (oa Klaas, Jasper, Hennie en wellicht Leen) met een paar man vissen op het strand van Kijkduin,...ben benieuwd of de tong al te vangen is.
    De weersvoorspellingen zien er goed uit,...windkracht 3-4 later afnemend.

Gr, Arno

1. Ha Arno,

Ben benieuwd, maar denk het wel van Kees uit Katwijk heb ik begrepen dat er bij het garnalen trekken er al tongetjes bij zitten dus ze zitten al vlak bij het strand. En jullie Henny heeft behoorlijke aantallen zeebaarsjes gevangen daar (17 stuks als ik het wel heb) Dus er zal zeker wel wat te vangen zijn. Heb zaterdag een verjaardag anders had ik wel meegevist, succes in iedergeval.

Verwijderen
  5. Zaterdagavond/nacht van 2100 tot 0200 uur gestaan op het strand van Kijkduin.
    Met 6 man hadden we bijna 8,5 meter aan vis. 1 baarsje van 35,...de rest allemaal botten en botjes. Geen tong gezien,..de avond van mooi en gezellig.

Gr, Arno

6. Ha Arno,

Lekker relaxed gevist dus, had nu wel een tongetje verwacht. Maar zo te zien moeten we nog wachten. Bedankt voor je bericht!