maandag 27 mei 2013

vangstberichten: zaterdag 25 mei 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" oorspronkelijk gepland aan het strand van de Maasvlakte 2, maar i.v.m. harde wind 5 bft nnw, temperatuur 9 °C, laatste 2 uur regen, Lw Hartelhaven 20:55 uur (-79 cm), hw 03:58 uur op 26-05-2013 (153 cm), (± 232 cm), en slechte vangsten wordt er uitgeweken naar het Hartelkanaal. Jammer, maar het is niet anders, met 32 inschrijvingen en 1 slaper, dus uiteindelijk 31 deelnemers niet de meest drukke wedstrijd. In "de Pub" trek ik balletje nummer 9, het ondiepe gedeelte van het Hartelkanaal. Als aas heb ik zagers, pieren en slikken. N's kijken wat het gaat worden vanavond.

Om 20:00 uur mogen we beginnen, ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 gevlochtenlijn van Daiwa een dure lijn 300 meter voor € 72,50, maar erg glad, zo glad als nylon, ik kom er weer een aantal meters verder mee, en als wedstrijdvisser heb je dat soms nodig. Wapperonderlijn haakje f314\10 t\m f314\8, beaasd met een zager\pier\slik tommylood 120 gram. De eerste 2 worpen zover mogelijk maar in het vak waar ik in sta levert dat bij niemand iets op zo te zien. Met de feeder onder de kant dan maar in de hoop op een grondel of een botje, ook niet.

Pas om 21:12 uur scoor ik m'n eerste visje van ver. 21:55 uur volgt de tweede.



22:08 uur een zware draai en ik denk er minsten 3 grote botten aan te hebben. Op de kant valt het tegen een botje samen met zo'n verrekte wolhandkrab en 1 haaklijn minder. Later zou ik nog 2 haken aan krab verliezen deze wedstrijd.



Naarmate het donkerder wordt gooi ik steeds iets dichterbij en om 22:40 uur vang ik een doubletje van bot en botje. Een aantal maal klip ik de lijn maar ik kan ze niet echt vinden. Het is steeds hier en daar een visje. 23:26 uur komt er nog een botje bij.



Om 24:00 uur is het weer afgelopen en eindig ik op 6 vissen. Jammer dat er een paar kleintjes tussen zitten. Zo zijn er vissers die er 5 hebben en me nog voorbij gaan. Geen al te best resultaat dus maar in iedergeval weer lekker gevist met z'n allen en dat is toch het belangrijkste.

De kanjerpot voor de grootste vis een bot van 35 cm gaat naar Erik Dooren.
De (voorlopige)uitslag: 1e is geworden Tom vd Pol 16 vissen (325 cm) (Een klasse apart), 2e Henk Verlinde 15 vissen (271 cm) en 3e Corne van de Kar 9 vissen (204 cm). Mannen van harte gefeliciteerd!




Van Ton vd Pol krijg ik nog een zak vol met aas mee en van Jelle Bol krijg ik ook het restant pieren en zagers waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz, Willem

4 opmerkingen:

  1. Lekker gevist Willem. De europoort is geloof ik nog het enige plekje waar een fatsoenlijk visje te vangen is :-(
    Bevalt die lijn van Daiwa? Heeft ie nog een beetje trekkracht ook?

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha leo,

      Bedankt voor je reaktie! Dacht dat er in Zeeland nog steeds schar gevangen werd? En de eerste gepen? Ja wel lekker gevist, maar te weinig gevangen voor een fatsoenlijke notering, volgende keer beter.
      Die lijn van Daiwa is de 8 braid hyper pe tournament 12\100 mm, trekkracht 8,9 kg. Sterk en zo glad als nylon. Duur maar voor iemand die veel wedstrijden vist de moeite waard.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. OK Willem, bedankt.
      Schitterende baars van een zondag; maakte de sessie weer goed!

      Groet, Leo

      Verwijderen
    3. Ha Leo,

      Ja inderdaad ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen