vrijdag 10 mei 2013

vangstberichten: donderdag 09 mei 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag is het hemelvaartsdag en ben ik vrij, de aasleveranciers echter ook dus dan heb je een probleem als je wilt vissen, of niet? Ik had nog een paar zagertjes, slikken en diepvries pieren, tappen en mesheften. Dus op naar "de Zandmotor", dit keer loop ik het in 33 minuten. Er staat een wzw-wind van 3 bft, oplopend en draaiend  naar 4 bft zw met stoten van 5 bft, temperatuur 11 °C, zonnetje, hw Sch. 15:49 uur (+ 111 cm, lw 23:56 uur (-70 cm), (± 181 cm).

Om 16:00 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f\6, afgewisseld met f314\8, gevuld met het eerder genoemde aas, tommy lood 150 ~ 180 gram. 15 minuten later volgt de tweede, de 4,5 meter stok, dito onderlijnen etc, etc. 16:18 uur in de eerste draai komt er een botje het strand op, 16:32 uur volgt de tweede.



16:46 uur de derde en 17:04 uur de vierde.



17:33 uur een doubletje, wat me opvalt is dat het deze keer allemaal kleine botjes zijn, het lijkt erop dat de grote zijn verdwenen. 17:45 uur een botje.



En dan is het niets meer, ik schuif weer een stuk op naar links en om 19:56 uur heb ik er weer 1. Er komen een 3 tal surfers aan, die door de branding gaan, gelukkig blijft m'n lijn heel, ze surfen wat en een tijdje later zie ik er twee "dobberen", als ik weer kijk dobbert er nog maar 1, hij zwemt een stuk verder de zee in maar doet geen aanstalten om op te komen. Rond 20:30 uur komt er met loeiende sirene een ambulance auto de zandmotor op, gevolgd door de reddingsbrigade met jetski en nog een auto van de reddingsbrigade.




En dan komt er nog een reddingsboot aanvaren vanaf richting Ter Heijde, die is er als eerste bij.



Gevolgd door de mannen op de jetski.




Als "de klus" bijna geklaard is komt er nog een reddingsboot vanuit richting Scheveningen.



De surfer is niet aan wal gebracht naar de ambulance maar met de boot vervoert. Hopelijk is alles goed afgelopen, ook al wens je die gasten van alles toe als ze door je lijn heen gaan, maar ernstig letsel of de verdrinkingsdood gaat een stapje te ver. 20:43 uur een bot en nu eindelijk een maatse van 26 cm.



Om 21:00 uur ruim ik op, bij het binnen draaien volgt botje nummer 10.




Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten