maandag 18 februari 2013

vangstberichten: zondag 17 februari 2013



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van de wedstrijd van gisteren besluit ik weer eens naar "de Zandmotor" te gaan, het is tenslotte lekker weer voor een strandsessie. Met de nachtvorst van afgelopen weken verwacht ik er niet al teveel van, vaak is de vis dan weg, achter de garnalen aan die vanwege de kou naar dieper water trekken. Maar als je het niet probeerd dan weet je het niet, bovendien is het met een licht zonnetje zeker geen straf om op het strand te staan. Bij het openen van de achterklep blijk ik m'n neopreen waadpak vergeten te zijn, ik heb geen zin om terug te rijden dus vis ik maar in m'n spijkerbroek en sportschoenen. Het is druk bij de parkeerplaats, veel wandelaars en tot m'n stomme verbazing staat er zelfs een visser een stuk recht van me op "de Zandmotor".

Er staat een ozo-wind van 2 a 3 bft, draaiend naar o, Lw Sch 15:40 uur (-76 cm), hw 19:59 uur (+89 cm), (± 165 cm). Om 16:15 uur start ik met de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f\6 , gevuld met een zeepier of een zoute pier, tommy lood 150 gram, met het opkomende water 175 gram en 170 gram geankerd. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter stok, hoofdlijn een tapse nylon lijn, oorspronkelijk 22~56 mm maar er is een flink stuk af dus de dikte zal zo rond de 22\100 mm zitten, met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc.

Hierna loop ik naar de visser verderop om te vragen of ie al wat gevangen heeft. Net dat ik bij hem ben draait ie er een redelijke bot uit, en al eerder heeft ie een mooie grote bot gevangen. Mooi er zit vis dus, na een praatje vertrek ik hoopvol gestemd richting mijn hengels en als ik de 5 meter stok binnen draai, hangt er om 16:44 uur een schar aan. Wild is het niet maar 17:46 uur volgt er een botje.



Wat later komt de visser van recht weer langs en geeft z'n resterende aas aan mij. Waarvoor nogmaals hartelijk dank. 5 vissen heeft ie gevangen , 4 botten en 1 mooie pan schar. Niet slecht voor midden in de winter op het strand. Ik besluit om op zijn plek te staan en schuif een flink stuk op naar rechts omdat ik het idee heb dat daar meer vis zit. 18:40 uur een schar en 18:54 uur roep ik tegenmezelf:  hé een triplet? En inderdaad 2 botjes en 1 bot.



Hierna vang ik nog een botje waarvan de foto is mislukt, en om 19:23 uur volgt er nog een botje. 19:37 uur een doublet van bot en botje.



19:57 uur weer een doublet van bot en botje.



Als ik hierna inwerp knapt m'n variabele lijn, de vorige worp was het al gaan kinken en liep het al niet lekker. Ik besluit gelijk op te ruimen met 12 vissen is m'n vangst ruimschoots boven verwachting en was het weer een aangename strandsessie. Er zit dus nog steeds "goed" vis op het strand. Maar ook hier geen gul of wijting, waar zijn ze gebleven?

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. De strandsessie is een stuk beter gegaan zo te lezen, is ook meer jouw ding.
    Mooie impressiefoto trouwens.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Herman,

      Het was inderdaad boven verwachting. Thx!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Hey Willem,

    weer lekker opgeknapt?
    super foto! met die zonsondergang!

    groet, leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Leo,

      Ja, voel me weer prima!
      Thx, was een kort moment, maar mooi, het leek heel even of ik op een andere planeet stond.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen