dinsdag 1 januari 2013

vangstberichten: dinsdag 01 januari 2013



Hallo vis vrienden,

Allereerst iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar! Om het nieuwe jaar goed te beginnen, besluit ik hem maar te "openen" met een vis sessie. De pieren van de afgelopen wedstrijd hebben het helaas niet gehaald ondanks de goede verzorging is het "prut" geworden. De slikken zijn nog redelijk en voor de rest heb ik nog wat diepvriesmesheften en tappen. Als ik m'n nieuwe Penn surfblaster 8000 met nieuwe spoelen pak staat me een onaangename verassing te wachten. De spoelen  passen niet op de surfblaster die ik al heb, de aansluiting is veranderd naar een rechthoekiger gat en zijn niet meer uitwisselbaar met m'n andere surfblaster en affinity. Niet echt handig voor wedstrijdvissers, dan wil je alles uitwisselbaar hebben. N's kijken of ze bij Avicentra een oplossing hebben.

Ik besluit maar weer eens naar de Zandmotor te gaan. Er staat een w-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 7 °C, lw HvH 10:09 uur (-69 cm), hw 17:11 uur (135 cm), (± 204 cm). Om 16:00 uur start ik met de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes , haakje ls5013f\6, gevuld met een stukje mesheft, slik of tap, tommy lood 200 gram, maar dit loopt weg en ik vis verder met 170 gram geankerd. 15 minuten later volgt de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, flexi metalen afhouders, haakje ls5013f\8, dito aas, dito lood.   

Er gebeurd niet veel, na een eerste draai komt er wat vuil uit wat aan de lijnen is blijven plakken, het aas zit er nog gewoon aan. Het zal dan ook moeilijk worden om een visje ta pakken want na de storm is de zee nog als een "wasmachine". Er zijn wat mensen die een wandeling maken langs het strand sommige met een hond. En net als ik met een hengel bezig ben pist een van die honden over m'n aas heen. Na wat geschreeuw roept de baas het beest terug maar het leed is al geschied.  Wat later zit ik een onderlijn aan te aazen en als ik opkijk zie ik een groepje meeuwen boven m'n hengel cirkelen. Nee he, zit er een meeuw in m'n lijn. Lijn rustig binnen gedraaid en de lijn uit de vleugel ontward en even later vliegt ie weer weg.

Weer wat later komt er een surfer aan, ik zie het "leed" al aankomen, maar tot m'n stomme verbazing vaart ie niet door m'n lijnen heen maar laat zich vallen, en komt om me heen gelopen en zegt Ja, ik kan niet zien hoe ver je ligt met je vislijnen. Ik bedank hem en hij gaat aan de andere kant weer verder. 5 minuten later komt z'n maat eraan, die dat inzicht niet heeft. Wonder boven wonder blijft m'n lijn heel, z'n maat legt het uit dat er vislijnen liggen zodat ie het weet voor een volgende keer. Surfer zijn daar niet zo mee bezig en de meeste snappen niet dat zo'n lijntje over de 100 meter van het strand kan liggen.
Maar nog steeds geen vis, omdat ook m'n rechter laars van m'n waadpak lek is (na 2 maanden al) gooi ik de handoek in de ring. Dit gaat m'n niet worden, en om 17:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Allereerst uiteraard voor jou en je gezin de beste wensen !!
    Uit je verslag maak ik op dat je niet zo goed begonnen bent in 2013.
    Maar je heb nog een paar maanden om er weer bovenop te komen voordat we met het korps gaan bepalen wie mee mag doen !! ( ha , ha )
    Heel veel visuurtjes in 2013 en met het korps goede resultaten maar ook veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan (denk ik?),

      Voor jou en je vrouw ook de beste wensen. Ja het liep voor geen meter. 1 voordeel vanaf nu kan het alleen maar beter gaan. Beter dan loten zo'n mini top competitie van 3x 2 uur ;-) en nog gezellig ook. Voor jou en het korps ook en dat de beste mag winnen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Dag Willem,
    De allerbeste wensen voor 2013. Laten we zeggen dat je een valse start had..... Het kan nu alleen maar beter gaan...
    Hroetu uut Playa del Bru,
    Dennis Zwiers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dennis,

    Ook de allerbeste wensen. Zo is dat ;-). Van de week hoop ik in iedergeval vis te vangen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Willem

    De beste wensen voor het komende jaar met mooie vangsten en een hoge notering in de A klasse.
    Dat er nog vele verslagen mogen volgen en de vangsten kunnen vanaf de eerste (vis)dag alleen nog maar beter gaan.
    Wellicht tot zondag op de Eurovissersdag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Herman,

      Dank je wel en voor jou ook. Ik hoop het ook ;-).
      Zie zondag, is tevens prijsuitrijking.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen