maandag 17 december 2012

vangstberichten: zondag 16 december 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 12e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee. Het is verzamelen in "de Viskeet" waar na een gratis bakkie koffie (het eerste bakkie is altijd gratis ;-) een nummer voor je geloot wordt, we vissen dit keer weer op "de Zandmotor" en worden door Leen weer keurig weggebracht met "de platte kar" het is dit keer vissen met 2 hengels. De stekken zijn lekker ruim uit elkaar gezet, zo'n 28 meter zodat je niet om de haverklap met je buurman in "de klit" zit. Er staat een zw wind van 5 bft met stoten naar 6 bft, langzaamdaalend naar 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 7 °C volgens windguru maar gevoelsmatig is het kouder zo'n 2 a 3 °C, regelmatig een regenbui, lw HvH 09:25 uur (-74 cm), hw 16:38 uur (150 cm), (± 224 cm).

Ik sta op steknummer 22, Jan Groenewegen rechts van me, en links Wim de Bruin. Om 09:00 uur mogen we beginnen, ik start met 1 hengel de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, afgewisseld met afhouders, haakje ls5013f\6, tommy lood 180 gram, later 150 gram geankerd. Hierna komt de 5 meter stok erbij, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc etc. Het is al gauw raak, links van me vangt Wim de Bruin al gelijk bot en de eerst 2 draaien heeft Jan Groenewegen ook al 2 vissen, een zeebaarsje en een bot. Zelf ben ik nog een beetje "gammel" van gisteren en kom maar traag op gang. 09:42 uur een bot op de afhouders, gelukkig van de 0 af ;-). 10:14 uur volgt er nog één.



Wim de Bruin links van me gaat als een "speer" met afhoudertjes en geankerd lood gooit ie zo'n 40 meter uit de kant en trekt er regelmatig een bot uit 5 heeft ie eral terwijl ik nog op 2 sta en Jan Groenewegen rechts van me blijft me elke keer 1 vis voor, net als ik denk ik sta weer gelijk met Jan qwa aantal vangt ie er weer 1 bij. Ik besluit ook over te schakelen op geankerd vissen, wellicht dat dat iets uitmaakt. 10:46 uur een bot, 10:55 uur een bot.



11:30 uur een bot, 11:55 uur een bot.



12:41 uur een bot en in de laatste draai nog een "mooie" van 33 cm.



En hiermee sta ik weer gelijk met Jan Groenewegen die er ook 8 heeft. Wim de Bruin was niet meer bij te houden en eindigd met een stuk of 9 vissen. Er werd goed vis gevangen, totaal 217 stuks met 20 vissers, botten en plaatselijk mooie aantallen scharren, wat zeebaarsjes en een koolvisje. De winnaar is Ed van Zanten met 27 vissen dik in de 6 meter vis , tevens clubkampioen van Ter Heijde 2012. Lekker "jaartje" Ed, en ook nog eens de NFB kampioen 2012 op je naam geschreven. Volgens mij heb je nog niet alle tactieken met je korpsgenoten gedeeld ;-).

Van Jan Groenewegen en Ed van Zanten krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!
Ach, het was weer lekker vissen op "de Zandmotor", jammer dat het zo koud was maar het weer is niet te beinvloeden. Terug in "de Viskeet" neem ik een lekker bord patat\mayo met frikandel, colaatje erbij en nagenieten. Bij de tombola win ik nog foudraal voor m'n hengels dezelfde die ik gewonnen heb bij de korpscompetitie ingeleverd door ex korpsgenoot Hans van Holstein als extra prijs, lachen dus ...........
Van Jan Groenewegen en Rob de Blois krijg ik nog een aantal kamerplanten en een zak spruitjes mee, mannen bedankt!

Koos van der Stap bedankt voor het uitzetten van de stekken en de presentatie van de uitslag dat doe je goed ;-). Eerste in vak A: is dus geworden Ed van Zanten 27 vissen (664 cm), 2e John Duynisveld 18 vissen (422 cm) en 3e Han van der Lek 18 vissen (419 cm).
Eerste in vak B: Joop Schildknegt 20 vissen (460 cm), 2e Hans van Holstein 13 vissen (314 cm) en 3e Rob de Blois 12 vissen (308 cm). Mannen gefeliciteerd!

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Ter Heijde aan Zee competitie wedstrijd uitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten