maandag 22 oktober 2012

vangstberichten: zaterdag 20 oktober 2012 sessie_II



Hallo vis vrienden,

Na het federatie kampioenschap van vanochtend meld ik me bij "eetcafe La Vida" voor de 10e competitie wedstrijd van "de Eurovissers". We vissen op het strand van "Ter Heijde" en als steknummer trek ik balletje no 20, met 35 aanmeldingen zit ik hiermee in het B-vak. De voorvissers hebben in iedergeval "bakken" met vis gevangen dus de verwachtingen zijn hoog gespannen. Afwachten maar wat dat gaat worden, slechter als vanochtend kan het in iedergeval niet gaan, dus vooruit met de geit!

Om 19:00 uur mogen we beginnen en rechts van me staat Arthur van Tienen en links van me Jos Mels, twee vissers die ik goed in de gaten moet houden. Ik start weer met de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier of een zager, tommy lood 175 gram. Na 6 minuten zie ik al een aanbeet, kleine driftige tikjes, mooi een zeebaarsjes, pff gelukkig m'n onderlijnen werken nog, met een 0 een zou er haast aan gaan twijfelen. 19:24 uur de tweede en dat is lekker, Jos heeft nog niks en Arthur 1 visje.



20:16 uur weer een zeebaarsje, maar waar blijven die dikke wijtingen nou? Arthur vangt er één, maar waar blijven die andere? 21:40 uur een 5-dradig meuntje, lang geleden dat die gevangen heb, een teken van de natuur dat het weer gaat veranderen.



De vangsten vallen tegen en het blijft "sprokkelen" voor een visje om 22:01 uur heb ik weer een zeebaarsje en 22:21 uur nog eentje. Om 23:00 uur is het weer afgelopen en ik ben blijven steken op 6 visjes, een beetje gemiddeld zo te zien.



Hierna vertrek ik naar huis, morgenochtend  de 10e competitie wedstrijd van ter heijde op "de zandmotor" die wil ik niet missen ;-). En degen die het overgebleven aas bij m'n auto hebben gelegd, bedankt!

De prijs voor de grootste vis gaat naar Willem van Kempen met een vis van 44 cm. 1e is geworden Edwin de Lange 12 vissen (288 cm), 2e Gilles Traas 11 vissen (261 cm) en 3e Johan v/d Hoogen 10 vissen (222 cm). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Eurovisserscompetitie wedstrijd uitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem#1168

5 opmerkingen:

  1. Hee Willem,

    In ieder geval deze keer wel vis, maar hoe kom je er nu weer bij dat een meuntje weeromslag betekend, Ik lag helemaal in een deuk, jij verzint het ook waar je bijstaat.

    Groetjes maup.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maup,

    Wat ik bedoel is dat je een meuntje niet in de zomer vangt, teminste is bij mij nooit gebeurd. En ik heb het idee als je meuntjes vangt je ook wintervis kan vangen. Maar ik ben blij dat je er om kan lachen ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem
    Het is inderdaad zo dat als het kouder gaat worden je meer meunen gaat vangen.
    Paar jaar geleden toen de strekkers er nog lagen werden er met o.a de Grote Prijs en clubwedstrijden van Ter Heijde tientallen meunen gevangen , nu deze weg zijn is het wel minder geworden.

    Gr Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Willem,
    Jan heeft het raadsel al opgelost,jij zat boven een oude strekdam te vissen en rukte het meuntje uit zijn vertrouwde habitat.

    groetjes, Maup

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Maup,

    De meeste strekdammen zijn bij Ter Heijde weer gedeeltelijk boven gekomen, waar ik zat lag niets, maar toen ik hem ving schoot het wel door m'n hoofd. Ik denk dat deze even een ommetje ging zwemmen. Maar ben blij dat ie gebeten heeft zijn weer centimeters.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen