maandag 1 oktober 2012

vangstberichten: maandag 01 oktober 2012



Hallo vis vrienden,

Om het parcours voor het NK kustvissen 2012 alvast een beetje te verkennen besluit ik een sessie op het strand van Kijkduin te houden. Er staat een zw-wind van 4 bft met stoten naar 6 bft, temperatuur 17 °C, regelmatig een regenbui. Hw Sch. 16:46 uur (129 cm), lw 00:50 uur (-66 cm) op 02-10-2012. Om 15:45 uur start ik met de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6 gevuld met een zager, twee pieren of slikken, italiaans lood 175 gram. Na 15 minuten gaat de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse afhoudertjes etc, etc.

De eerste draai met de 5 meter stok levert me om 16:05 uur gelijk een klein baarsje op van 20 cm geen slecht begin dacht ik zo. 16:47 uur volgt er een tweede van 31 cm.



Afentoe zit er wat vuil op lijn, maar niet extreem veel, de ene draai kan ik doordraaien en de andere draai zit het topoog dicht en moet ik het verwijderen alvorens verder te draaien. Wel zitten er erg veel aaseters, regelmatig zijn de haken kaal.



Echt wild met aanbeten is het niet, een enkel zeebaarsje, de bot is in geen velden of wegen te bekennen (en ook in de zee niet ;-). 19:44 uur het 3e zeebaarsje van 24 cm. Het lijkt erop dat de kleine baarsjes de overhand hebben en er nog maar een enkele grote zit.



Om 20:00 uur ruim ik op en vertrek naar huis.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,
    Dit wordt een thuiswedstrijd voor je,ik ben er zeker van dat je hoge ogen gaat gooien.

    Groetjes Maup.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maup,

    Ik hoop het, meer als m'n best kan ik niet doen. Wat een "mooie hobby" is het toch dat vissen. Lekker relaxed aan de waterkant staan 1 met de natuur Thuis uitgekiende onderlijntjes bedenken, dingen uitproberen, om toch steeds weer een beetje beter te vissen totdat je al die dingen door krijgt en regelmatig in de prijzen valt. Pfff, wat heb ik nog een hoop te leren ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen