zondag 21 oktober 2012

vangstberichten: zaterdag 20 oktober 2012_sessie_I



Hallo vis vrienden.

Vandaag staat er weer een grote wedstrijd op het programma het federatief kampioenschap zuidwest nederland. Het verzamelpunt is party centrum Madestein en bij het uitrijken van de kaarten voor Ter heijde (Om het saamhorigheidsgevoel te vergroten voor het NK 2012, wat ik ga vissen met het Zeevisteam Westland, vis ik deze wedstrijd mee voor Ter heijde aan Zee) krijg ik steknummer A22 toebedeeld, dit keer georganiseerd in een verbeterde versie, zo hoef je nu als vereniging geen controleur aan te leveren per zoveel deelnemers en er wordt een echt schitterende prijzentafel gepresenteerd. We gaan vissen op Kijkduin door de verbeterde versie en dat hier over 2 weken de Nederlandse Kampioenschappen zout worden vervist zijn er 160 deelnemers. Er staat een zw-wind van 3 bft, temperatuur 16 °C, hw Sch 06:50 uur (116 cm), lw 15:05 uur (-64 cm),  (± 180 cm). Ik zat hem een beetje te "knijpen" of het net als gisteren weer zo'n gladde zee zou zijn met geen stroming, maar gelukkig als ik het strand op sjok dit keer met karretje staat er een redelijke branding. Mooi zeebaars, "kat in het bakkie".

Ik start om 10:00 uur met de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, wedstrijdonderlijn, tommy lood 175 gram. Ik start over de branding, de meeste draaien binnen na 12 minuten maar de resultaten zijn minim, geen vis. Ik laat hem iets langer liggen maar bij het binnnedraaien zit er ook niets aan. M'n buurman scoort wel een zeebaarsje iets dichterbij en m'n volgende worp is op gelijke hoogte. Regelmatig wordt het aas eraf gegeten dus het is noodzaak om het nou ook weer niet al te lang te laten liggen. Maar de tijd verstrijkt en twee plaatsen rechts van me vangt er een visser dichtbij weer een vis, m'n buurman links pakt een bot van ver net over de bank. Maar welke afstand ik ook probeer, niets ;-(.

Als m'n buurman twee plaatsen rechts een mooie zeebaars vangt net onder de kant blijf ik ook onder de kant vissen. Ik probeer het nog even met "de feeder" ook dat levert geen vis maar krab. Terug naar de 5 meter stok maar weer. De "laatste" draai levert me ook niets op. De man twee plaatsen rechts van me vangt 4 vissen die hij gevangen heeft tussen de 10 en de 60 meter, bij mij leverde die afstand 3 krabben op.



Zo apart kan vissen zijn. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Een "dikke vette 0 " gevist, Jan ook, Ed 1 vis en Teun 1 vis. Geen vetpot dus.

De uitslag: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem

10 opmerkingen:

  1. Ja Willem, je was niet de enige nul. Ik en mijn buren idem. Heel plaatselijke visserij, veel geleerd voor de NK op 3 november heb ik niet, behalve dat de stekloting erg bepalend voor de kansen zal zijn... Fingers crossed....

    Ps, ik had zelfs een keer een triplet zwemkrabbetjes.

    Arnold

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Arnold,

      Ja, het enige wat ik geleerd heb is dat de meeste vis in de vakken D en E zat als ik het goed heb. Afwachten maar en inderdaad fingers crossed voor een goede loting.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Aaaaai Willem

    Jammer joh.....ik knijp hem nu al voor het Nk over 1,5 week

    Staat er ergens een uitslag te lezen van het Federatief?

    Was het overal dicht onder de kant te doen zaterdag?...of kwam er van ver weg ook wel wat aan wal?

    Groetjes uut ut Zjeeuwsuh

    Kiske;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Kiske,

    Ja Jammer, er zat gewoon weinig vis. De uitslag kun je vinden op: http://www.sportvisserijbelangen.nl/actueel/?page=detail&id=668.
    Kiske elke plek was weer anders. M'n buurman links haalde er 1 bot uit van ver over de bank heen en rechts van me was het weer dichtbij. Zal dus erg zoeken worden in die 4 uur.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou je in de gaten Willem....althans je weblog;)....misschien ga je nog een keertje voorvissen he......mocht je nog tips hebben hoor ik het erg graag iig!

    Ben daar echt nog nooit geweest!


    Gr Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,

      Uit taktische overwegingen worden 1 week van te voren de voorvis sessies geplaast na het NK. Net als bij de voorselectie. Misschien moet je een keer deze kant op komen ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  5. he willemm .

    Er was bij deze wedstrijd een man die foto's nam . Weet jij toevallig waar je die kan vinden , phoenixx heet hij op youtube maar verder weet ik niks van hem

    grt

    klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Klaas,

    Ja, hij heet Jhon, ik heb z'n e-mail adres. Zal ik hem jou e-mail adres geven van "de Eurovissers"?

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen