dinsdag 4 september 2012

vangstberichten: zondag 02 september 2012

Vandaag ga ik met het overgebleven aas terug naar "de Zandmotor". Er staat een w-wind van 3 bft draaiend en daalend naar wnw 2 bft, temperatuur 18 °C, hw Sch 17:16 uur (125 cm), lw 01:20 uur (-79 cm) op 03-09-2012. De zee is weer een stuk kalmer in vergelijking met gisteren, er staat weinig branding en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er nog zeebaars te vangen valt, dus proberen maar.

Om 18:40 uur gaat de eerste hengel erin, de 4,5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een zager, italiaans lood 150 gram. 25 minuten later gaat de 5 meter stok erbij, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, alleen met haakje ls5013f\4 etc, etc. 19:08 uur is het zover, ondanks dat ik met nylon vis zijn de aanbeten goed te zien in de vorm van kleine trillinkjes op het topoog een zeebaarsje, 19:16 uur volg de tweede.

19:26 uur een doubletje zeebaarsjes.

20:07 uur een komt er een klein zeebaarsje boven water maar wat een weerstand, als ik hem het strand op sleep blijkt hij z'n moeder te hebben meegenomen die aan de onderste lijn hangt (44 cm).

Uit de maaginhoud blijkt dat ie allemaal kleine geepjes heeft gegeten. 21:18 uur een zeebaarsje.

21:33 uur een zeebaarsje, 21:50 uur een zeebaarsje.

22:21 uur een gulletje, 22:51 uur een zeebaarsje.

00:08 uur een zeebaarsje, 00:25 uur een zeebaarsje.

Naarmate het water zakt is er weer het vuil, niet meer in de grote hoeveelheden als gisteren gelukkig maar wel bij elke draai stoppen met indraaien omdat het topoog dicht zit. 01:12 uur een net maatse zeebaars en om 02:27 uur een maatse gul.

02:42 uur een zeebaarsje, 03:04 uur zeebaarsje.

03:14 uur een doubletje zeebaarsjes en om 03:31 uur een zeebaarsje.

Om 03:46 uur nog een maatse zeebaars van 40 cm en om 04:00 uur begin ik op te ruimen, het is weer leuk geweest. Nog een stuk lopen en ik wil voor de files thuis zijn. Bij het binnen draaien van de laatse hengel zit er nog een zeebaarsje aan. De meeste aanbeten kreeg ik toch bij afgaand en opkomend water. Bij laag waren de aanbeten wat minder.

Totaal vang ik deze sessie 22 vissen 20 zeebaarzen\jes en 2 gulletjes. Blijkbaar komen na een storm eerst de grote en een dag later komen de kleintjes de kruimels opeten ;-).

1. Hey nachtbraker...

Mooie vangsten Willem! Ga je deze week nog naar Maasvlakte 2?

leo

1. Hey leo,

;-) Thx! Zit er niet in, zaterdag de korpscompetitie wedstrijd in Wijk aan Zee en zondag de clubcompetitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee.
      Maar succes als je gaat!

Verwijderen
    2. Hallo Willem,

Dan heb je een druk schema dit weekend .. Denk dat het zaterdag kleine visjes sprokkelen wordt. De wind staat west dus wind op de kant vis in de mand (zeggen we in zeeland). We zullen dus veel feeders zien, niet te ver werpen en in het muitje vissen. Misschien zit er ook wel baars. In zeeland wordt er wel veel tong gevangen. Aantallen van 20 stuks zijn geen uitzondering (Domburg). Alleen ... het zijn kleine tongetjes. Maakt niet uit we vangen weer vis.

Als ik na de wedstrijd (zaterdag) aas over heb mag je het wel hebben.

Succes met de voorbereiding en tot zaterdag

Marco

Dam/bd store Zeevisteam

Verwijderen
  2. Hoi Marco,

Ja, maar wel leuk. Het vissen met de feeder vind ik persoonlijk het leukste wat er is. De kick van een klein botje of een baarsje wat je hengel krom trekt is erg leuk om te zien. Ja ik heb het gelezen over Domburg. Strandvissen is het mooiste wat er is. Bedankt voor je aas alvast ;-). Tot zaterdag en veel plezier.

3. Heeeee Willem......lekker gevist lees ik net!
    Veel baarsjes op de zandmotor zeg!!!
    Jammer dat het veel kleintjes zijn,maar vis is vis he!

Succes a.s weekend met de 2 wedstrijden he!
    Ik ga het zondag eens proberen aan West Kapelle denk ik..kijken ofdat daar nog tong zit;)

Groetjes uit Zeeland!

Kees

4. Hoi Kees,

Ja, ik was al blij dat er in iedergeval weer wat te vangen was vanaf het strand. Bedankt! heb er zin in. Succes op West Kapelle.