zondag 30 september 2012

vangstberichten: zaterdag 29-09-2012_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Nadat ik bij de NFB wedstrijd een paar kilo aas gekregen heb en ik nogwel zin heb in een vissessie besluit ik het op "de Zandmotor" weer eens te proberen. Aangezien de wijting al de nieuwe waterweg opzwemt ben ik wel nieuwsgierig of ze ook al vanaf het strand te vangen zijn. Er staat een wnw-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 13 °C, lw Sch 23:34 uur (-72 cm), hw 03:48 uur (133 cm), volle maan 05:19 uur op 30-09-2012.

Rond 21:00 uur start ik met de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes gevuld met een pier of een paar zagers, italiaans lood 175 gram. Na 15 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn  etc, etc.

21:18 uur tikken op de top en er komt een mooie bot tevoorschijn.



21:25 uur achter elkaar tikken op de nylon en ik denk, mooi de wijting zit er, maar het is een zeebaarsje. Schijnbaar erg hongerig er zitten nog een paar jonge geepjes in z'n bek die nog niet eens doorgeslikt zijn. Zouden de muien en de zwinnen bij "de zandmotor" de kraamkamer voor geep zijn ?



21:33 uur een bot en het gaat lekker zo, regelmatig een aanbeet met vis ik teken ervoor. Wel veel aaseters regelmatig zijn de haken kaal, maar dat geeft niet ik heb voldoende aas bij me.



En dan komt "de klad" erin, 22:19 uur een heftige aanbeet met daarna een slappe lijn, ik zit te denken aan zeebaars maar eenmaal op het strand blijkt het een dikke bot te zijn.



23:31 uur een zeebaarsje en 23:52 uur nog een zeebaarsje.



01:00 uur begin ik op te ruimen. De meeste vissen gevangen tussen de 40~60 meter van ver ≥ 100 meter slechts 1 bot. Totaal vang ik deze sessie 6 vissen 3 botten en 3 zeebaarsjes.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Weer een lekker visweekend gehad Willem! 't Was er ook lekker weer voor!
    Ben zaterdag nog even bij het NK voor de jeugd wezen kijken om de jongelui aan te moedigen(..heeft geholpen) en daarna even naar Maasvlakte 2. Mooie branding daar, wind op de kop maar zeer weinig vis.... Ga het van de week toch nog maar eens proberen om een Zeebaarsje te scoren; voor je 't weet zijn de meeste al weer weg.
    Vangse, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Leo,

    Het was nog prima weer. Ok de Zeebaars heeft weer gescoord?. Ja vandaag ook nog even aan het strand gevist. De maatse zijn steeds moeilijker te vangen.Thx!, jij ook.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen