zaterdag 15 september 2012

vangstberichten: zaterdag 15 september 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat er een relaxed evenement op het programma vissen in het Hartelkanaal met de bedoeling om de grootste maatse bot te vangen, degene die dat doet is winnaar en krijgt een ticket voor de titanentocht eind van dit jaar. Ik heb wel zin in een relaxede sessie, kan ik mooi een indruk krijgen hoe het is met de visstand voor de wedstrijd van aanstaande zaterdag. 24 mensen hebben zich opgegeven. Er staat een w-wind draaiend naar wzw van 4 bft, temperatuur 17 °C, hw Dintelhaven 15:29 uur (125 cm), lw 23:35 uur (-54 cm).

Om 13:00 uur na het toeter signaal mogen we beginnen en ik start met de sportex feeder, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f \ 6, gevuld met een slik pier of zager, tommy lood 150 gram. In het begin komen er een paar mooie botten naar boven van 32 cm en een zeebaarsje van 32 cm. Tom verspeeld er een die vast komt te zitten tussen de stenen, Janet probeert deze nog los te trekken door af te dalen in het Hartelkanaal. Helaas mocht de hulp niet baten en knapt de lijn. Wat later komt Marcel Adriaans nog een keer voorbij lopen met een bot van 37 cm na eerder al een bot van 32 cm gevangen te hebben. Ik schakel over op de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc etc. En voor de rest blijft het erg stil, een enkel klein botje of een grondel maar op 1 hand te tellen. 14:44 uur een zwartbekgrondel.



En dan worden we getrakteerd op een lekker bakkie soep met ballen met een stukje stokbrood erbij. Dat gaat erin ;-). Voor de rest is het gezellig kletsen aan de waterkant. 17:29 uur een botje en om 17:49 uur nog een botje.



Om 18:00 uur krijgen we weer het signaal om binnen te draaien . Na 5 uur vissen levert me deze sessie 3 visjes op, nou niet bepaald een vetpot aan het Hartelkanaal, erg weinig vis dus, maar waarschijnlijk is het in het donker wat beter.

Van Arnold Thalmon, Henk en Janet Verlinde, Willem Roelofs en nog 2 gasten die ik niet van naam ken krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. Herman#1306 bedankt voor de stekinfo en leuk om je nu eens te ontmoeten.

Marcel Adriaans wint de ticket voor de "titanen strijd" met een bot van 37 cm. Johan S die wat later begonnen is gaat er vandoor met de kanjerpot door een harder van 46 cm te vangen. Beide gefeliciteerd!

Met de tombola win ik een ticket voor de Titanentocht, meedingen naar Titaan is uitgesloten dat is alleen voor evenement winnaars weggelegd maar meevissen op de Hendrik II is ook een mooie prijs. Op de grevelingen is het soms leuk vissen.



Evenementen commissie bedankt! Het was weer gezellig en goed georganiseerd, tot de volgende keer.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Het was idd niet veel Willem, maar ik had alle vis toch ver weg gevangen. Ik was verrast dat ik een harder ving aan zagers. Komende zaterdag ben ik niet van de partij, dus wens ik je alvast succes.

    grt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Johan,

    Aan zagers? Op slikken daar heb ik wel gehoord, maar zagers. Wel een mooie vis, had um graag zelf gevangen ;-)Bedankt en tot de volgende wedstrijd.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen