dinsdag 7 augustus 2012

vangstberichten: zondag 05 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vertrek ik met het resterende aas naar het Noordzeekanaal, er staat een w-zw wind van 3 bft, temperatuur 19 °C met regelmatig een regenbui. Als ik aankom zitten er een stuk of 5 vissers, dus echt druk is het niet. Ik zoek een stek uit en zie vlak voor de kant wat harders rond zwemmen, snel tuig ik de feeder op in de viskist heb ik nog een haring onderlijntje met 2 kleine haakjes en van m'n brood offer ik 2 korsten op die ik op de haak zet, 100 gram lood eraan dat tussen de stenen blijft liggen zodat de korsten wat onderwater zweven, eens kijken of ze wilen happen. Er gebeurd niets, behalve dat ik bij het ophalen 2 kale haken heb.

Dan maar verder op de tong, dit keer zet ik er een nylon spoeltje op van 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, afhoudertjes haakje f31\8 gevuld met 2 pieren of wat slikken of een zager, tommy lood 150 gram. Na 20 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, afhoudertjes haakje f31\6, piramide lood 160 gram. 18:52 uur wat kleine tikjes en er komt een ondermaats tongetje tevoorschijn. En hierna kom ik tot 2x toe met m'n rechter hengel vast te zitten er blijkt daar onder water iets te liggen, waarop je met je lijn stuk loopt. Uiteindelijk schakel ik over op gevlochten lijn. 19:25 uur weer een klein tongetje.



20:10 uur een mooie doorbuiger op de feeder en een zware draai een doublet van tong en tongetje plus ik blijk nog eens m'n lood met onderlijn van m'n andere hengel meegenomen te hebben bij het binnen draaien.  M'n eerste maatse voor vanavond maar het gaat moeizaam op het Noordzeekanaal was het andere jaren nog zo met enige regelmaat een tong aanbeet moet je nu soms gewoon een dik uur wachten. 20:29 uur een tongetje.



21:01 uur een tongetje, 21:44 uur een tongetje.



Tijdens de schemering krijg ik nog aanbeten maar zodra het echt donker is ook dat niet meer het lijkt wel alsof de tong gaat slapen. Om 23:00 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de laatste hengel die zo'n 30 meter uit de kant ligt zit er warempel nog een maatse tong aan zonder een tikje gegeven te hebben.



Totaal vang ik deze sessie 8 tongen(tjes) waarvan 2 maats en 7 op zeepieren van 3 dagen oud.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je met MEI boven je verslagen van zondag en maandag ?
    Zaterdag 11 augustus met de Eurovissers naar het noordzeekanaal (evenement) ben benieuwd.
    Nog tips ?

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Herman#1306,

    Bedankt voor de opmerking, zal wel ouderdom zijn ;-). Eind van de middag maak je kans op een tongetje maar het is stukken minder dan andere jaren naar mijn idee. Omdat het nog licht is zou ik zover mogelijk proberen te werpen, dan maak je nog de meeste kans op tong. Pieren die al een beetje rotten doen het ook prima. Voor de rest is het erg wisselvalig met de tongvangsten daar. Succes in iedergeval.

    Vis greetz,


    Willem

    BeantwoordenVerwijderen