zaterdag 18 augustus 2012

vangstberichten: zaterdag 18 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Het is warm vandaag, zeer warm, dus waar beter vertoeven dan aan de waterkant. Juist! Hengels mee, 3 ons zagers bij Avicentra Monster gehaald en op weg naar het land van de nieuwe Maas. Er staat een wzw-wind van 2 bft, temperatuur 30 °C, hw Vl 17:15 uur, lw 22:26 uur. Om 16:30 uur gaat de 1e hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 14\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn 2x metalen afhouder haakje ls5013f\6 gevuld met een zager, geankerd lood 170 gram. Na 15 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc etc.

Veel gebeurd er niet, eigenlijk niets, geen tikje nergens van. Alleen het zweet gutst langs m'n kop. Gelukkig heb ik voldoende drinken meegenomen, zodat ik het vocht tekort weer snel kan aanvullen. Afentoe draai ik m'n hengels binnen om m'n aas te verversen of een eventuele kale haak weer van aas te voorzien. Om 17:59 uur  een paar mooie tikken op de 4,5 mter stok, moeiteloos draai ik binnen met de Penn Affinity 8000 met nylon spoel, een mooi formaat tong komt boven, 36 cm en een beetje.



Hierna op beide hengels nog een klein tikje maar niets eraan bij het binnen draaien. Om 20:30 uur ruim ik op en vertrek naar huis.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. het is ook in de waterweg niet veel, Ben vrijdag geweest met de boor kop blokkendam en in de waterweg, noppie nada. Toen maar makrelen, zat
    Peter( zwagert)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Peter,

    Ook een lekkere vis om te eten ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen