donderdag 23 augustus 2012

vangstberichten: donderdag 23 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Aangezien er gisteravond een dikke wzw-wind van 5 bft met stoten naar 6 bft stond zet ik de wekker op 04:00 uur in de hoop een paar mooie zeebaarzen aan de haak te slaan op de 2e maasvlakte. De wind is inmiddels afgezwakt naar 3 bft west met stoten naar 4 bft, temperatuur 18 °C, hw HvH 07:12 uur, lw 14:55 uur. Als ik aankom zitten er zo'n 7 vissers, nog plek zat. Om 06:25 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok , hoofdlijn gevlochtenlijn 17\100 mm met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijn, haakje ls5013f \ 4 gevuld met een aantal zagers of pieren, geankerd lood 170 gram. Na 15 minuten zet ik m'n tweede hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito ondelijn, etc etc.

De branding is prima geschikt voor zeebaars, maar voor zover ik kan overzien is het rustig met de aanbeten, bij niemand zie ik wat naarboven komen, maar met een opkomen zonnetje is het prima vertoeven hier op maasvlakte 2. Een aantal gasten die waarschijnlijk de hele nacht hebben gezeten verdwijnen weer en links van me komen er weer een aantal bij. Nog steeds een komen en gaan van vissers daar, 24 uur lang.

Om 09:10 uur krijg ik een paar mooie rammels op de gevlochten lijn bij het binnen draaien geen weerstand en niets eraan. Jammer, omdat ik nu een aantal maal "missers" mee maak op de gevlochten lijn zet ik een spoeltje met 25\100 mm nylon erop. Indien dan een vis licht gehaakt is zal ie door de rek van de nylon zich misschien moeilijker kunnen los rukken. Een aantal maal vang ik nog wat kleine krabbetjes, toch valt het mee. Het aas blijft er nu veel langer aanzitten als de vorige keer hier.

Van 2 medevissers die eerst naast me stonden en wat later verder naar rechts zijn verkast krijg ik nog de overgebleven zagers mee. Waarvoor nogmaals dank! Ze zijn al in de nacht begonnen en 1 heeft er 3 baarzen gevangen z'n vismaat niets. Je moet ook een beetje mazzel hebben, denk ik. Als tip krijg ik nog om het daar eens te proberen en dat doe ik, ik schuif een paar honder meter naar rechts. Daar vis ik nog door tot 12:00 uur, zonder een aanbeet gezien te hebben. Het enige wat ik nog vang is een oude onderlijn met een rolloodje eraan. Toch nog wat ;-).



Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,
    Hier weer een berichtje van Boudewijn.
    Zo als ik zie is de vangst mager dit jaar.
    Ik heb ook nog niet veel gevangen.
    Op de Oosterschelde vanaf de kant was het ook niet veel. Krap, krap en nog eens krap.
    Bij de camping heb ik een plekgevonden waar ik geen last heb van oesters. Een geweldige plek voor paling, maar wel na zonsondergang.
    Je ziet dan ook dat er veel gestroopt wordt.
    Ga eens naar vissersvandesluis.webje.eu
    Vissen in Rotterdamse havens.

    Groetjes van Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Boudewijn,

    Met de zeebaars vangsten ging het in het begin wel goed, heb nog niet eerder zoveel zeebaars gevangen als dit jaar. De tong vangsten blijven sterk achter. Jammer van dat stropen. Kan helaas die website niet laden de internet explorder loopt vast op die site.
    Bedankt voor je bericht!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem als je hun blog wilt volgen de volgende link invoeren in blogger---
    http://visplekje.blogspot.nl/

    Hun site is te openen door zonder www in te voeren dus alleen vissersvandesluis.webje.eu in je zoekbalk.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen