woensdag 8 augustus 2012

vangstberichten: dinsdag 07 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met m'n zoon Wilbert, eindelijk heb ik hem zover gekregen om een keer mee te gaan. Hij wilde wel, maar het moest mooi weer zijn, dus we vertrekken van huis met een zonnetje. Al lopend naar "de Zandmotor" betrekt het weer en eenmaal op "de Zandmotor" aangekomen krijgen we een enorme hoosbui. Maar goed, het is wel mooi baarzen weer met een w-wind van 4 bft stoten naar 5 bft, regen, temperatuur 16 °C,  lw Sch 15:46 uur, hw 19:36 uur.

Ik begin met Wilbert z'n hengel klaar te maken, een 4,5 meter K2 extreme titanium, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een gevlochten voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6 gevuld met wat zagers of een pier, geankerd lood 150 gram. En geef hem gelijk wat uitleg over het zeevissen. De eerste keer werp ik voor hem in en de volgende keren mag hij het zelf doen.

Om 18:00 uur gaat bij mij de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f \4 gevuld met wat zagers of een pier, geankerd lood 170 gram. Bij de eerste inhaal van Wilbert, leg ik uit dat hij de hengel op spanning moet brengen om los te komen met z'n ankers uit het zand, maar dat gebeurd niet hij blijft krom staan. Dus pappa mag het doen, maar ook bij mij lukt het niet, de ankers zitten moer en moer vast en weigeren uit het zand te komen. Bij het langzaam doordraaien knapt de boel af als een lucifershoutje. Voorslag heb ik niet bij me, dus zet ik er een spoeltje met gevlochten lijn op en Wilbert kan weer verder vissen.



Jammergenoeg is het niet veel en blijven de aanbeten uit, er is zelfs geen vreterij van krab en garnalen, het aas blijft gewoon op de haken zitten. Tussendoor hebben we de grootste gein en daar gaat het toch om. Om 21:00 uur kijk ik toevallig naar Wilberts hengel en schreeuw naar hem, Wilbert je hebt er 1. De stok gaat heen en weer en Wilbert voelt de hevige weerstand van een zeebaars bij het binnendraaien. Jammergenoeg schiet ie er gelijk in het begin vanaf, we vissen nog verder tot 21:30 uur zonder nog wat gezien te hebben en ruimen dan op om bij de Mac nog wat naar binnen te werken.



Het zeevis zaadje is geplant bij Wilbert, nu maar hopen dat het gaat groeien en tot ontwikkeling komt. Hij vind het leuker als er wat meer aanbeten komen dus de volgende keer maar eens naar het Hartelkanaal, geen grote vis daar maar wel veel en klein. Dus daar zal het waarschijnlijk wel lukken om een visje te scoren.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Waar zet jij je auto altijd, bij kijkduin, ik woon echt 15 minuten van kijkduin vandaan, vindt het alleen een opgaaf om er heen te lopen 1,5 uur.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,

    Op de Maichel Vrijenhoeklaan bij Kijkduin park, zo'n 40 minuten lopen om het binnenmeer heen. Bij laag water valt er nog door de mui heen te waden dan scheelt het nogeens extra tijd. Ligt een beetje waar je gaat staan op "de Zandmotor" ook, want die is ook een dikke 2 kilometer breed.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willem(gaatvissen),
    mooi om te zien dat je Wilbert zo ver hebt kunnen krijgen!
    Laten we nu eerlijk zijn, wat is er nu mooier dan dat je eigen bloed je opvolger gaat worden?
    Ik vind dit hartstikke leuk voor jou en hopelijk gaat het vele vervolgen krijgen!

    Groetjes peter(Fishguppy)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peter(Fishguppy),

    Bedankt voor je reaktie! Opvolger zou wel leuk zijn maar hij heeft z'n eigen hobby's. Het is al leuk als hij afentoe mee gaat maar ik begrijp wat je bedoelt.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen