zondag 15 juli 2012

vangstberichten: zaterdag 14 juli 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik een open koppelwedstrijd in het Hartelkanaal georganiseerd door Ter Heijde aan Zee en\of Avicentra in Monster, echt veel reklame is er naar mijn idee niet aan gegeven. Het is dat Jan Groenewegen me vroeg als koppelmaat anders zou ik deze wedstrijd over het hoofd hebben gezien. Zo'n 10 koppels hebben zich opgegeven (1 koppel is niet op komen dagen) en we vissen van 20:00 uur tot 01:00 uur. Er staat een n-wind van 3 bft, temperatuur 15 °C, op het einde van de wedstrijd wat regen spatjes. lw Hartelhaven 18:35 uur, hw 00:55 uur op 15-07-2012.

Om 20:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een piertje\slikje of een zagertje, italiaans lood 150 gram. De eerste draai levert me 2 grondels op waaronder een 1 punter (visje onder de 10 cm), 20:36 uur een botje.



En dan vangt Jan achter elkaar een serie botjes en ik val enigzins stil. Maar gezamelijk komen we goed mee met de rest zover we kunnen zien. 21:01 uur een mooie maatse bot, zo zien we ze graag in een wedstrijd. 21:17 uur een botje en dan valt het nagenoeg stil bij iedereen de stroming komt erin en de vis wil niet meer bijten of verplaatst zich ? 22:23 uur een botje.



Nadat ik m'n nylon heb ingedraaid blijkt de lijn in een pruik te zitten ik probeer hem uit de klit te halen maar het kost teveel tijd, dus toch maar verder ingedraaid, wapperlijn afgekoppeld en ik schakel over of de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc, etc. Ik gooi wat verder weg en draai steeds een stukje binnen uiteindelijk krijg ik beet en besluit m'n lijn te "klippen" (vastzetten van de draad onder het palletje van je molen) zodat ik ieder keer weer dezelfde afstand blijf gooien.

22:45 uur een zwartbekgrondel, 22:54 uur een doublet van een botje met een zwartbekgrondel, 23:03 uur een botje. Het begint erop te lijken dat ik de vis gevonden heb.



23:12 uur een doublet van een mooie maatse bot met een botje, 23:18 uur een botje, 23:25 uur een botje. Het is steeds m'n wisselonderlijn opnieuw aanazen en vanuit m'n ooghoeken zie ik dan alweer een aanbeet.



23:33 uur een mooi maatse bot met een zwartbekgrondel, en hierna verschuift de vis onder water ik heb een aantal draaien met kale haken, krab dus. Om 00:02 uur zijn ze weer terug op dezelfde plek, een botje, 00:13 uur een botje.



00:23 uur een zwarbekgrondel, 00:31 uur een botje, 00:54 uur een zwartbekgrondel.



Even voor 01:00 uur nog een doubletje van zwartbekgrondel met een botje.



Totaal vangen we als koppel deze wedstrijd 39 vissen, waarvan 4 onder de 10 cm dus 1 punters. 1e zijn we niet geworden, maar we hebben een goede wedstrijd gevist, al gauw blijkt het koppel Martin vd Drift \ Gilles Traas 75 telvissen (vissen boven de 10 cm) te claimen, de meeste gevangen vlak onder het kantje in de laatste 2 uur. En het koppel Ronald van Os \ Bert Heukels 45 vissen, dus die zitten sowieso boven ons.

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer.

De uitslag: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2012.

1e koppel is geworden: Martin van der Drift \ Gilles Traas 75 vissen (940 cm), 2e koppel Ronald van Os \ Bert Heukels 50 vissen (818 cm) en 3e koppel Dirk Zwinkels \ John Duijnisveld 29 vissen (617 cm). Mannen, van harte gefeliciteerd!

Jan bedankt het was weer gezellig en nogmaals bedankt voor het aas.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Het was inderdaad een leuke wedstrijd , lekker gevist en zoals je op een gegeven moment zei ik moet hier harder werken als bij mijn baas !!
    Je heb goed je best gedaan en ben ook inderdaad benieuwd wat we als
    koppel zijn geworden .
    Je zei dat je zondag of maandag nog ging vissen , in ieder geval aas genoeg denk ik , veel plezier en zodra ik de uitslag heb hoor je het !!
    Groet Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jan,

    Bedankt voor je reaktie. Prima! en tot de volgende wedstrijd.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem,...of Jan,...was dit wedstrijdje er één van een serie?....zo ja,...wanneer en waar is de volgende?....

    Gr, Arno

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Arno
      Dit was 1 wedstrijd die door Ter Heijde en Avicentra werd geregeld .
      Het was een leuke wedstrijd met veel vis en gezellig samen met Willem !!

      Groetjes Jan

      Verwijderen
  4. Hoi Willem,

    Bedankt voor je felicitatie en het was inderdaad werken geblazen, maar wel leuk als continue de hengeltoppen aan het "rammelen" zijn. Hierbij willen Bert en ik nog de winnaars Martin en Gilles feliciteren die het natuurlijk geweldig gedaan hebben. Klasse mannen!!

    Groeten,
    Ronald.

    BeantwoordenVerwijderen