maandag 28 mei 2012

vangstberichten: zondag 27 mei 2012



Hallo vis vrienden,

Met het resterende aas vertrek ik dit keer naar het Noordzeekanaal, eens kijken hoe het met de tong gesteld is daar. Er staat een nno wind van 4 bft, temperatuur 19 °C met een lekker zonnetje. Bij aankomst zitter er nog 3 vissers, wat later komt er 1 naar me toe waarvan ik de resterende hoeveelheid pieren krijg, nogmaals dank! Ze zitten al de hele dag maar veel is het niet, zelf heeft hij 5 vissen , wat steenbolk, bot en wijting en z'n maat ook wat bot, maar nog geen tong. Zo aan de "zachte g" te horen vertrekken ze weer naar het zuiden.

18:40 uur gaat de eerste hengel erin de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier, zager, tommy lood 150 gram. Een half uur later gaat de 4,5 meter stok erbij met de gebruikelijke lijn, onderlijn etc,etc.
Het enige wat er gebeurd is wat geschuifel van krab, en die zitten er al aardig, op een gegeven moment ben ik zelfs alle 3 de haken van m'n onderlijn kwijt.

om 21:00 uur krijg ik een mooie aanbeet op de 4,5 meter stok met nylon, een zware draai, ik krijg de molen met horten en stoten rond, op de bovenste haaklijn zit een tong, maar ik loop vast en de onderlijn met voorslag verdwijnt het Noordzeekanaal in, pech. 22:15 uur komt er een kamikaze vleermuis recht op me af, gelukkig sta ik naast m'n hengelstokken en hij knalt er bovenop. Ik dacht dat die beesten ingebouwde radar hadden? Hij cirkelt, nog 3 rondjes boven m'n hoofd en verdwijnt dan weer.

22:26 uur een tongetje, 23:08 uur nog een tongetje.



23:21 uur een paar mooie doorbuigers op de feeder, en er komt een paling boven water.



Hierna ruim ik gelijk op. Veel is het nog niet met de tong op het Noordzeekanaal maar dat zal ongetwijfeld nog komen.

Vis greetz,

Willem

8 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    je hebt in ieder geval wat "voorproevers" gevangen.

    Ik had gehoord dat de dag ervoor een gul werd gevangen van 66 cm. Ach je moet het maar treffen, maar niet het belangrijkst dacht ik zo.

    grt John

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Johm,

    Het wachten is nu op de maatse. 66 cm is een bijzonder mooie maat, bijna kabeljouw ;-)

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Willem,

    Toch maar weer een paar tongetjes naar boven gehaald!

    Ik denk dat ik het dit weekend op de zandmotor ga proberen.
    Het tij is niet perfect voor de zondag maar ach ik heb al gelezen dat jou dat ook niet heeft tegengehouden om goed te vangen.

    Zal een mooie dag gaan worden!

    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Valentijn,

    ja, jammergenoeg nog ondermaats. Tja, wat is het pefecte tij? De ene keer komen ze mee met hoogwater en de andere keer vang je ze alleen met laag water. Hoofdzaak is denk ik als er maar beweging\stroming\branding in het water zit, dan is het vaak beter. Succes!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Willem,

    Als je binnenkort nog eens gaat vissen op de zandmotor dan zou ik graag eens meegaan. Als je dit wat lijkt stuur je me maar een mailtje. Keesdemol@gmail.com

    Groeten, Kees

    BeantwoordenVerwijderen