zaterdag 19 mei 2012

vangstberichten: zaterdag 19 mei 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" in het smalle gedeelte van de Dintelhaven, met 48 aanmeldingen weer een goed bezochte wedstrijd. Er staat een zw-wind draaiend naar nw van 3 bft, temperatuur 12 °C, met een flink brandende zon, lw Dintelhaven 11:00 uur, hw 15:21 uur. Links van me staat Tom vd Pol en rechts van me staat Edwin de Lange 2 door de wol geverfde vissers. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de heavy feeder, hoofdlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\8 t\m ls5013f\6, gevuld met een piertje\slikje of zagertje.

De verwachtingen zijn hoog gespannen, Tom heeft hier gisteren voor gevist en 53 vissen gevangen, elk moment na de inworp verwacht ik een doorbuiger op de hengeltop. Maar een kwartier gaat voorbij en er gebeurd helemaal niets. Zoeken dan maar, ik draai afentoe wat lijn naar binnen en krijg een aanbeet, mooi ik heb ze gevonden, lijn clippen en binnen halen, een grondel en nog een teller (10 cm of groter) ook, lekker van de 0 af. Na weer opnieuw ingeworpen te hebben geen enkele aanbeet meer te bespeuren. Dus toch geen vis op deze afstand, hmm... een verdwaalde zeker. Nou ja verder zoeken dan maar, lijnclip eraf en weer wat verder proberen. 12:59 uur weer wat tikken en nog een telgrondel.



En dan is het 1 uur en 3 kwartier helemaal niets bij mij, tijd om te buurten. "De Scharejager" draait toch afentoe een visje eruit en Ruud van Noord plukt ze tussen de stenen vandaan,  na wat info, besluit ik ook nog maar een poging te wagen om beneden te gaan vissen voordat het water opkomt. Slechter als nu kan het niet gaan, en beide buuren besluiten mee naar beneden te gaan.

En dat is het! In korte tijd krijgen we alle 3 regelmatig beet en draaien we er wat grondels uit bij mij om 13:45 uur, 13:47 uur, 13:51 uur en 13:58 uur zo'n 2 meter uit de kant. Van de 4 grondels die ik daar vang zijn ze alle 4 boven de 10 cm, een beetje mazzel moet je hebben ;-).




Maar hierna komt het water op, de stroming komt erin en de grondels zijn verdwenen. Met 6 vissen vind ik weer een beetje aansluiting met de vissers bij mij in de buurt, behalve Janet Verlinde dan, want die weet iedereen steeds met 3 a 4 vissen voor te blijven. Terug naar boven en verder zoeken, vanaf het midden komen er 2 grondels naar boven aan de feeder met gevlochten lijn zonder een tikje gezien te hebben, jammer genoeg zijn ze onder de 10 cm en gaan weer retour Dintelhaven.



Ik denk als ik dan toch vis vang zonder een tikje gezien te hebben kan ik net zo goed overschakelen op de 4,5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag en ga ik voor ver met lange wappers (na info met "de Scharrejager) en 150 gram geankerd lood. En dat is nu het mooie van het wedstrijdvissen bij "de Eurovissers" ondanks het competitie element blijft de sfeer gezellig en zijn ze niet te beroerd om tips te geven om beter te vissen. Waar vind je dat nog?

Ook dit werkt, de eerste draai ver, 14:57 uur een doublet van een scholletje met een zwartbekgrondel.



15:17 uur een zwartbekgrondel, 15:34 uur een zwartbekgrondel en 15:54 uur een scholletje.




De laatse draai heb ik niets meer, maar beide buuren ook niet. Totaal vang ik deze wedstrijd 14 vissen, waarvan 12 boven de 10 cm (van 1 vis ben ik vergeten een foto te maken). En als het even mee zit eindig ik bij de eerst 15, wat voor mij een prima resultaat zou zijn.

De prijs voor de grootste vis een bot van 34 cm wordt gedeeld (dus tevens de kanjerpot) met Arjan van Drunen en Cor Doeven.
1e is geworden Mark Huijps 17 vissen (228 cm), 2e 17 vissen Janet Verlinde (222 cm), en 3e  Ronald van Os met 10 vissen (168 cm). Mannen en Dame, van harte gefeliciteerd!

Zodra de uitslag bekend is plaats ik hem weer.

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Eurovisserscompetitie wedstrijd uitslagen 2012.

Ik zou zweren dat ik 12 tel vissen had gevangen, kennelijk was de wens de vader van de gedachte er zijn er 11 ter meting aangeboden. Zou het de leeftijd zijn? Met een voorlopig 12e plaats ben ik dik tevreden. Bij Edwin de Lange staat een 1 in z'n rijtje dit moet een 11 zijn, zodat Edwin nog een paar plaatsen zal stijgen en Wilfred Wander wat zal zakken.

Bij de altijd gratis tombola op het einde van de uitslag win ik nog een waardebon ;-).



Van Janet Verlinde en Edwin de Lange krijg ik het resterende aas mee, waarvoor hartelijk dank! Morgen staat "de Zandmotor" weer op het programma, nu maar hopen dat het niet gaat onweren.

Vis greetz,

Willem#1168

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Leuk verslag en zoals we van je gewend zijn weer supersnel, we hebben inderdaad heerlijk gestaan in een ontspannen leuke sfeer.
    De vangsten liepen over het parcours behoorlijk uitéén, maar het blijft natuurlijk vissen. Veel plezier op de zandmotor (eerst even een goede ochtend wandeling:-) en dat je er maar veel mag vangen!!

    Met vriendelijke groet,
    Ronald van Os #1171

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ronald,

      Bedankt voor je reaktie! Ja was lekker weer om te vissen. Gefeliciteerd met je mooie 3e plaats. Bedankt, het is een middagwandeling geworden. Niet zoveel als vorige keer, maar weer lekker gestaan daar.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Hoi Willem(gaatvissen), weer lekker gepeuterd!
    Van Mark zijn overwinning sta ik niet te kijken, in peuteren was hij vroeger bij De Puitaal al een van de betere!
    Groetjes peter(fishguppy)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter(fisguppy),

      Een sport opzich om die kleine visjes te vangen ;-). Behalve goed peuteren kan Mark ook goed vissen, denk dat ie dit jaar gelijk al bij de eerste 5 eindigd in de B.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen