zaterdag 5 mei 2012

vangstberichten: zaterdag 05 mei 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen met het Zeevisteam Westland de 2e internationale Richard Solleveld bokaal wedstrijd, georganiseerd door HSV s'Gravenzande. Als steknummer krijg ik c34 toegewezen en we worden weer keurig met "platte karren" weggebracht (waarvoor dank!) 36 bordjes per vak zijn er uitgezet , in mijn vak sta ik als laatste (wat wel "lekker" is, zo heb je iets meer speel ruimte om te vissen). Een goed bezochte wedstrijd dus.

Er staat een no-wind van 4 bft, temperatuur 9 °C, een spatje regen, lw HvH 07:34 uur, hw 14:53 uur. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start weer met de 5 meter stok , hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijnen, afhouders, haak grootte varieerend van f31\8 tot ls5013f\6, gevuld met pier\slik\zager, geankerd lood 170\190 gram. Het eerste half uur zie ik links in de verte er iemand een bot van 33 cm uithalen en m'n buurman links draait er eentje uit van 37 cm vlak voorraan, ik schakel over op de feeder maar het levert me alleen een krabbetje op, niet echt wat ik in gedachte had.

Over de algehele linie zie ik toch weinig vis naarboven komen, zeker voor de tijd van het jaar. Ik blijf varieeren met de 5 meter stok en de feeder in combinatie met verschilende onderlijnen, maar het levert me niets op, ik vrees dit keer visloos te blijven. Als m'n rechterbuurman vast zit aan m'n lijntje en we gezamelijk verder indraaien blijkt er bij mij om 13:40 uur een botje aan te zitten, niet groot, 13 cm, maar van de 0 af.(En dat kan weleens belangrijk zijn als je vist in team verband).



Bij de volgende draai gaat het zwaar en kom ik vast te zitten, heel voorzichtig verhoog ik de spanning op de nylon en vaak komt dan bij een golf de boel weer los, maar dit keer niet de boel knapt af. Met nog een paar minuten te gaan heb ik geen tijd meer om er een voorslag aan te knopen en doe ik de onderlijn rechtstreeks aan de nylon, met een voorzichtige worp vooraan, in de hoop dat er nog een botje aan zit. Helaas pindakaas niets meer bij het binnen draaien.

Bij terugkomst blijken we het als team opzich niet eens zo slecht gedaan te hebben, alle 5 vis, waarbij Hans zelfs nog een zeebaarsje heeft weten te haken. Toch zijn de verwachtingen niet hoog gespannen, geen uitschieters naar boven maar meer "middenmoot" plaatsen. Omdat we allemaal nog wat te doen hebben verdwijnen we weer na het eten en drinken van wat versnaperingen. Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weeronder.

De uitslag:Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem

7 opmerkingen:

  1. Wat wordt er dan de laatste tijd vreselijk slecht gevangen, zeg.
    Nou ja, in ieder geval niet op de nul blijven steken :)
    Sieb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sieb,

    Ja, dit jaar begint niet al te best. Uiteindelijk zijn we met het Zeevisteam Westland 7e geworden van de 25 korpsen. Dus voor ons doen, netjes gevist ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorige week zondag, viswedstrijd ZVZ (Zandvoort)33 man en de vangst was 2 botjes...

    André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Bedankt voor je reaktie. Dat is inderdaad erg weinig. Vandaag zondag 6 mei 2012, 313 vissen met 25 man, op "de Zandmotor" ze zitten dus in de buurt.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. Kleine correctie, na hertelling 311 vissen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  4. Willem,

    Leuke site en mooie vangstverslagen!
    Ik vis al jaren aan het katwijkse strand en weet uit ervaring dat het soms per tij kan verschillen qua vis al was het de laatste tijd behoorlijk slecht met de vangsten aan de kant.
    Ik heb vrijdagavond samen met m'n vismaat gestaan op het kattukse strand en we hadden een prachtige avond met veel vis.
    met z'n tweeen een stuk of 20 botten en zowaar de eerste maatse zeebaars. alles zwemt weer en de betere tijden komen er aan dus blijven proberen!

    groeten,
    Wim.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wim,

      Bedankt!Dat zijn goede berichten. Ik had al begrepen van de site total fishing dat de vangsten in de avond inderdaad beter zijn.Leuk dat je ook alweer baars gevangen hebt. We gaan gewoon door.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen