zondag 6 mei 2012

vangstberichten: zondag 06 mei 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee een beetje masochistisch zou je haast denken, 4 uurtjes slapen, vroeg eruit, inschrijfgeld, aas en benzine geld betalen en dan weer 4 uur lang op zo'n strand staan om 1 klein botje (of niks) te vangen. Nou ja voor een wedstrijdje op strand ben ik altijd wel te porren, zeker als het op "de Zandmotor" is. Met z'n 25e zijn we dit keer en we worden keurig door Leen met "de platte kar" weg gebracht. (Leen bedankt!).

Er staat een no-wind van 4 bft, temperatuur 7 °C langzaam oplopend naar 10 °C, droog. 08:22 uur lw HvH, 15:37 uur hw. Omdat we er toch allemaal klaar voor zijn beginnen we een kwartiertje eerder en om 08:45 uur vliegen er 25 lijnen de Noordzee in. Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijnen, haakje f31\8 t\m ls5013\6, gevuld met een pier\slik\zager, geankerd lood 170 gram. En als ik om me heen kijk zie ik overal vis naar boven komen, niet te geloven. Bij sommige zelfs doubletten en tripletten en opeens heeft iedereen een grijns op z'n gezicht. Hier zaten we op te wachten ;-).

09:09 uur een botje voor mij, 09:23 uur een mooie van 28 cm.



09:34 uur nog een klein botje, het gekke is dat ik het steeds met 1 botje moet doen terwijl er bij "de buuren" er "lappen" naar boven komen en dat nog eens met meerdere tegelijk. En dan gaat het fout er blijkt nog wat van dat kleef vuil op de lijn te zitten, bij het inwerpen loopt het tegen een middenoog aan, de lijn maakt een lus en komt om het oog te zitten waarna het met een luide knal knapt. Shit happens!10:43 uur een doubletje botjes.



11:17 uur een botje. Het lijkt erop dat een aantal vissers een "putje" hebben gevonden, ze halen de eene na de andere vis eruit in combinaties van doubletten en tripletten op een gegeven moment wordt het een stuk minder en wordt het zoeken geblazen. En 12:05 uur een doublet botjes.



Om 13:00 uur krijgen we het sein binnen draaien en met 8 visjes heb ik het slecht gedaan. M'n buurman Koos van der Stap haalt er in de laatste draai nog eens een mooie zeebaars uit van 43 cm (goed voor de kanjerpot) samen met een botje.



Een leuke wedstrijd waarin iedereen vis gevangen heeft, de een wat meer als de ander.
Totaal worden er door 25 vissers 311 vissen gevangen met een lengte van 65 meter en 15 cm. Kijk ouderwetse tijden, herleven weer en hopelijk gebeurd het nu vaker maar dan met wat meer vis voor mij ;-).
Vermeldenswaardigheden: dit keer 3 zeebaarzen en 1 tarbotje, de baars komt eraan!

Bij Ter Heijde wordt het aantal vissers in 2 vakken gedeeld en de eerste 3 van het vak winnen een prijs in de vorm van een waardebon.

1e is geworden Jan Cornelissen 23 vissen (516 cm), 2e Ed van Zanten 19 vissen (437 cm), 3e Roel Kranenburg 24 vissen (505 cm), 4e Bert Klein 19 vissen (392 cm), 5e Jan Dibbets 20 vissen (375cm) en 6e Gerrit Vinke 19 vissen (371 cm). Iedereen van harte gefeliciteerd  met het behaalde resultaat. Zodra ik de volledige uitslag heb, zet ik hem er weer op.

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Ter Heijde aan Zee competitie wedstrijd uitslagen 2012.

Van Jan Groenewegen krijg ik het resterende aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn weer eens goeie berichten betreft de vangsten.
    Als de watertemperaturen verder stijgen kan het toch nog leuk worden de komende tijd.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Herman#1306,

    Ja, ze zitten nu echt dichtbij strand. Er is weer hoop!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er word aan de stranden meer gevangen dan aan de waterweg. Knap gedaan Willem. Ik las op de site van Total Fishing dat de tong is aangekomen in het Noordzeekanaal.

    Gr.

    Johan het (loze) vissertje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Johan het (loze) vissertje,

    "De zandmotor" is nu wel goed bij laag water, deze loopt echter een dikke kilometer de zee in, nu stonden we niet aan de kop maar de zijkant dus ik schat dat de meeste vissen op zo'n 300 a 400 meter vanaf het strand zitten. Nog even en we kunnen deze aantallen ook weer vanaf het strand vangen denk ik. De wedstrijd zelf kon ik niet echt meekomen maar toch lekker gevist. Goed nieuws, alleen nog in het donker las ik net, vanaf juni dus weer nachtvissen daar ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen