zondag 29 april 2012

vangstberichten: zondag 29 april 2012



Hallo vis vrienden,

De wind was gaan liggen en ik had wel weer zin in een strandsessie, dit keer Kijkduin maar weer eens "checken". Er staat een nno-wind van 2 a 3 bft, temperatuur 14 °C, met een lekker zonnetje (kan gewoon in m'n sweater vissen), lw Sch 17:15 uur, hw 21:46 uur. Rond 18:15 uur gaat de eerste hengel erin, veel vertrouwen heb ik er niet in, de zee is nog als een "wasmachine" na de harde wind van afgelopen nacht en vaak is het dan moeilijk vangen. Hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntje amnnesia, haakje f31\8 gevuld met 1 of 2 piertjes, geankerd lood 170 gram. Na een dik kwartier zet ik m'n 2e hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, ditto onderlijn maar dan van fluorcarbon, dito aas etc etc.

Regelmatig draai ik binnen met het aas er nog aan, ik probeer wat verschillende afstanden, maar niets. 20:27 uur toch een botje. Afentoe spoelen er kwallen aan.



Ook ligt de hele vloedlijn bezaaid met dode en half dode vliegen ??? 21:04 uur nog een botje.



21:04 uur het 3e botje, ook zitten er deze sessie regelmatig mesheften op de lijn.



Voedsel genoeg voor de vis lijkt me. 22:15 uur ruim ik op, amnesia versus fluorcarbon 2-1.
Veel was het niet, maar wie wil er zo niet op het strand staan ?



Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    toch nog iets gevangen. Ik zou bijna zeggen dat de zonsondergang foto's de mooiste vangsten zijn.
    Altijd mooi dat moment zodra de zon gaat zakken, dat heeft iets. En het leek er even op dat je een zeepaardje had gevangen, daarvoor moet je in Zeeland zijn.

    grt John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,

    Bedankt voor je reaktie, ja zijn altijd mooie plaatjes. Inderdaad door die draadjes heeft het wat weg van een zeepaardje.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willem,
    Wat een schitterende foto met die zon,wat vreemd,al die dode vliegen??

    Groetjes Maup

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maup,

    Ja, inderdaad wat John al zei, zo'n zonsondergang doet het altijd wel. Ja vreemd die vliegen, kan me niet herhinneren dat ik dat ooit daar eerder gezien heb wel een keer bastaard satijn rupsen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen