zaterdag 21 april 2012

vangstberichten: zaterdag 21 april 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag een spannende dag voor veel wedstrijdvissers. De voorselectie midden voor het NK op Ter Heijde staat op het spel. Het NK zelf zal dit jaar gehouden worden op Kijkduin. Dit keer vis ik hem mee met het Zeevisteam Westland onder de vlag van Ter Heijde aan Zee, bestaande uit Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Hans van Holstein, Teun Moor en Willem Louman. Bij aankomst in "De Viskeet" is het weer een gezellige boel en na het praatje van sportvisserij nederland krijgen we de kaarten uitgereikt. Er doen 113 vissers mee, al dan wel of niet in korpsverband, totaal zijn er 20 korpsen. Vak A2, het eerste vak richting s'Gravenzande staat er bij mijn naam, de overige korpsleden staan dus op B2, C2, D2 en E2. Je kunt eventueel je spullen met een label erop laten wegbrengen (voor de vakken A en B) op de platte kar, mensen vervoeren onder de verantwoordelijkheid van sportvisserij Nederland doen ze niet meer. Het risico is te groot als er wat gebeurt en een verzekering schijnt er nog niet voor te bestaan of is te duur.

Zelf rij ik richting s'Gravenzande naar strandopgang "Arendsduin", jammergenoeg is het verboden te parkeren in de berm maar er is een tuincentrum vlakbij dus parkeer ik m'n auto daar maar. Na een fikse wandeling, met m'n spullen (ik hou ze liever bij me, zal toch gebeuren dat een ander visser per ongeluk je hengelstokken of aas heeft, dan baal je) bereik ik m'n stek en zo te zien maakt het achteraf weinig uit of ik van Ter Heijde of s'Gravenzande was komen lopen.

Er staat een zw-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 8 °C, afentoe regen. lw HvH 08:59 uur, hw 15:58 uur. Links van me staat Corne Danen van hsv de Slufter en rechts van me Peter Dominie van hsv de Zeenaald. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn lange wapperlijntjes\flexi metalen afhouders\ultra korte wappers, tommy lood 175 gram later 150 gram geankerd. Aas, zeepieren, zagers, slikken , witjes, diepvries tappen en makreel. Veel gebeurd er niet, behalve bij Gilles Traas de voorzitter van "de Eurovissers" die er vrij vroeg een botje uit weet te trekken, en dan ben je blij, want de verwachting is dat je goed scoort als iedereen een visje heeft in je team.

11:08 uur is het mijn beurt een bot van 21 cm en opgelucht haal ik adem, van de 0 af en zeker als je in een nieuw korps vist wil je de rest van je korpsleden niet teleurstellen, niet dat je er altijd wat aan kan doen als je een 0 vist, maar het komt toch ff lekkerder over. 11:30 uur volgt de 2e een bot van 22 cm.



Hier en daar komt er toch wat vis naar boven, maar niet veel en over het algemeen vrij klein. 11:52 uur weer een bot en een mooie een paar haartjes over de 27 cm streep dus 28 cm, lekker dat tikt aan en langzamerhand verschijnt er een big smile on my face. 12:09 uur nog een botje van 16 cm.



13:03 uur het 5e botje goed voor 14 cm.



Gek genoeg gaat de curve vanaf 12:00 uur omhoog en zou ik de meeste of een toename aan vis verwachten van 12:00 uur tot 14:00 uur.



Maar vreemd genoeg gaat het dit keer niet op. Het blijft vissen he! Om 14:00 uur is het binnen draaien geblazen en helaas zit er niets meer aan. Totaal 5 vissen (101 cm). M'n buuren bedanken me nog voor de visles, aardige gasten, volgende keer is het weer andersom, want zo gaat dat vaak bij het wedstrijdvissen. En zit je met enige regelmaat bovenin dan ben je "goed".

Bij terugkomst in "de Viskeet" blijkt Ed waarschijnlijk een 4 gevist te hebben (een 4 gevist te hebben= 4e van je vak geworden zijn), Hans denkt een 3 en ik ook een 2 of een 3, Jan en Teun hebben niets, dus 2 nullen in het korps, jammer maar dat kan gebeuren. Bij het oplezen van de uitslag blijken we als Zeevisteam Westland toch 5e geworden te zijn (de eerste 6 korpsen gaan door) en gaan we als Team door naar het NK ondanks de 2 nullen die er gevallen zijn. En dit is echt kicken! (voor ons dan :-).

Hans blijkt uiteindelijk 8e overall geworden te zijn (dus toch een 2 in z'n vak) en ik 6e overall ook een 2 in m'n vak en we krijgen beide een medaille.



Het 1e korps is geworden DZV de Eurovissers k-2 (bestaande uit: Ronald van Oss, Jim Sonnenschein, Arthur van Tienen , Arjan van Drunen en Bert Heukels). 2e korps HSV de Slufter k-2 (bestaande uit: Rene Bredeveld, Rob Koster, Albert Leeuwis, Corne Danen en Ton Polet). 3e korps HSV de Slufter k-3(bestaande uit: Edwin Jongenelen, Maiko Jongenelen, Simon de Graaf, Hans Nieuwland en Roy Beere).
Individueel: 1e John Muis 6 vissen (136cm), 2e Edwin Jongenelen 5 vissen (116 cm), 3e Edwin de Lange 4 vissen (92 cm), 4e Rene Bredeveld  3 vissen (76 cm) en 5e Edwin Brand 3 vissen (75 cm). Iedereen weer van harte gefeliciteerd met dit mooie behaalde resultaat, tevens de rest van de korpsen en individuelen die door zijn. Bedank ik nog Danielle van Geelkerken voor het controleren, de mensen van sportvisserij Nederland en de rest van de controleurs, fijn dat jullie dit voor ons hebben willen doen.

Zodra ik de volledige uitslag heb, plaats ik hem hier weer.
De uitslag:Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem

18 opmerkingen:

  1. Hee Willem,
    gefeliciteerd met je prestatie,je staat daar als een haantje te pronkrn met je medaille,HAha.

    Groetjes Maup

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Maup,

    Ja,zo vaak gebeurd het niet, vandaar ;-)

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey willem, van harte, pieken op het juiste moment...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Wilfred,

    Bedankt! Het ging weer lekker deze keer. Jammer van de Rancar teams, volgende keer zijn jullie er wel weer bij.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je plaatsing Willem. Leuk bericht weer om te lezen.

    Groeten, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Willem,
    proficiat met jouw NK-deelname, maar vooral voor jouw topprestatie. Jouw strandsessies hebben uiteindelijk zich uitbetaald.

    grt.
    suriman

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey suriman,

    Jij ook met je plaatsing voor het NK, jammer dat jullie als team niet door zijn, had het eerlijk gezegt wel verwacht met 5 man vis. Maar het kan raar gaan als er weinig wordt gevangen kan een 0 dus 18 vakpunten opleveren en weinig veschillen van iemand met een 1 punter. Persoonlijk vind ik strandvissen het leukst, ik denk dat je op een gegeven moment een bepaald gevoel ontwikkeld van waar je de vis moet zoeken. Niet dat het altijd lukt, je moet ook mazzel hebben met je stek. Zie je op het NK.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel netjes gevist Willem!!!

    Proficiat hoor!

    Goed spul dat zelf gestoken aas uit Zeeland he.....hahaha

    3 november nemen we het tegen elkaar op aan het strand van Kijkduin.....ik heb er zin in!

    Groetjes ......en draai ze eruit!!!

    Kiske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Kiske,

    Bedankt! Ja, ik ga je zien ;-)

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Willem

    Gefeliciteerd met het behaalde resultaat individueel en met je team.
    Blij dat er weer wat gevangen is trouwens al
    is het niet al te veel.
    Vanaf nu kunnen de vangsten alleen maar toenemen want veel lager kan niet.
    Nu nog even scoren op het NK eind dit jaar.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Herman#1306,

      Bedankt ook namens het team. Het is nog erg wisselvallig met de vangsten. We gaan ons best doen voor het NK.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  11. Hoi Willem,

    Klasse gevist en gefeliciteerd, op naar het NK!

    Groeten,
    Ronald#1171

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ronald#1171,

      Bedankt! En jullie ook met die mooie 1e plaats voor het team.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  12. Hey Willem,

    Gefeliciteerd met je 6e plaats en alvast succes met het korps tijdens het NK! Ik zie dat je alles op gele sneuen hebt gevangen ;-)

    Gr. Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ruud,

      Bedankt!Ook namens het korps. Jammer dat jullie er dit jaar niet bij zijn. Klopt! Daar win jij ook wel eens een competitie wedstrijdje mee, heb ik gezien ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  13. Hoi Willem,

    Vanuit Zuid-Amerika heb ik de prestaties gevolgd. Top gevist en we zien elkaar later al dan niet op het NK.

    Groetjes Herbert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herbert,

      Bedankt! En tot de volgende wedstrijd.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen