zondag 15 april 2012

vangstberichten: zondag 15 april 2012

Vandaag vis ik de 4e competitiewedstrijd op het strand van Ter Heijde, mooi uitgekiend door de wedstrijdcommissie om wat indrukken op te doen voor de voorselectie van het NK dat aanstaande zaterdag op Ter Heijde wordt gehouden. Zo dachten meerdere vereningen erover, Ter Heijde aan Zee waar ik ook lid van ben vist een tweekamp met de Zeenaald op dezelfde tijd, nu heb er even over gedacht om die wedstrijden tegelijk te vissen (het lopen ben ik tenslotte toch wel gewend ;-). Uiteindelijk heb ik er maar vanaf gezien omdat het toch wel lastig wordt om minimaal 2 uur bij de Eurovissers te vissen, en als je bij Ter Heijde een meetbeurt hebt wordt de vis gelijk gemeten zodat de overlevingskansen groter zijn, lastig te combineren dus.

Aangekomen in eetcafe " La Vida" trek ik balletje 37, een stuk rechts van opgang Molenslag. Er staat een harde n-wind van 5 bft, temperatuur 8 °C. Om 09:00 uur mogen we beginnen en vliegen er 42 beaasde onderlijnen de Noordzee in, op zoek naar vis. Links van me staat Nico Teerds en rechts van me Ruud van Noord (2 Rancarders) die hun visje wel weten te vangen. Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier\zager\slikje, diverse soorten lood, maar de meeste tijd gevist met 170\190 gram geankerd, wisselonderlijn diverse afhouders, haakje f31\8, dito aas, etc, etc.

In de eerste draai weet Ruud van Noord rechts van me een visje te vangen, en ik denk mooi, het gaat een leuke wedstrijd worden met regelmatig vis. Maar nee het valt tegen, het wordt later en later maar bij niemand komt er wat naar boven. Ik schakel over op de 4,5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag, dito onderlijnen, dito lood. En Ruud draait een doubletje vis binnen, terwijl er niemand in het vak nog wat heeft. Af en toe vang ik wat krab, op zich een goed teken want het is voedsel voor de vis, maar of de vis dit ook weet ?. Om 11:50 uur mag ook ik een visje op de kaart laten bijschrijven, en ik ben er blij mee, eindelijk weer eens een wedstrijd waarbij ik van de 0 af ben ;-).

Rechts van Ruud van Noord staat Jacques van der Heiden die er na een vervelend begin, (hengelstok in tweeen gegooid) even later ook een doubletje uit weet te trekken. Om 13:00 uur is het weer afgelopen en blijken er van de 42 man\vrouw maar 8 met vis te zijn, met m'n 1e visje blijk ik het dus goed gedaan te hebben, jammergenoeg zet het qwa punten geen "zoden aan de dijk" de 34 vissers die een 0 gevist hebben krijgen 2 punten meer als de laatste met vis. Maar goed het geeft een "lekker" gevoel om bij diegene te horen met vis.

De grootste vis is gevangen door Ellen van Es, 17 cm (En deze dame vist best wel sterk, regelmatig laat ze toch een hoop vissers achter zich, gaat een "goeie" worden voor de dames selectie denk ik). 1e is geworden Ruud van Noord met 3 vissen (37 cm) (Ruud wil nog steeds doen alsof ie tot de underdog vissers behoort, maar wil niet beseffen dat die status voor hem niet meer op gaat, inmiddels behoor je tot "de toppers" Ruud, zeker na zoveel wedstrijden op je naam gezet te hebben en niet de minste!) 2e Wilfred Wander, 2 vissen (22 cm) en 3e Armel Spee 1 vis 11 cm. Iedereen weer van harte gefeliciteerd!

Gaat nog wat worden met de voorselectie a.s. zaterdag. Zou zomaar kunnen dat je met 1 visje van 11 cm door bent naar het NK. Gelukkig draait de wind naar ZW en volgens de kenners schijnt het dan beter te worden. We gaan het beleven.

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weeronder.

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Eurovisserscompetitie wedstrijd uitslagen 2012.

Willem#1168

1. Hoi Willem,

Jammer joh,had je beter een visje kunnen nuttigen in eetcafe La vida.Nog aas over?

Groetjes en volgende keer beter,Maup.

2. Hoi Maup,

Ja jammer dat er nog weinig vis zit op Ter Heijde. Tís een broodje bal geworden ;-)Ja nog aas over.

3. Willem kappu nou, ga er van blozen. Echte toppers zijn mannen als Frank Dekker, Kees Westdorp, Arjan rijnberg en Remi Lindhout. Die vissen al jaren in de top mee. Sommige zitten al 20 jr in de nationale selectie, ik viste mijn 1e wedstrijd in 2007. Stuur je zo nog ff 2 foto's door. Tot zaterdag!

Gr. Ruud

4. Ha Ruud,

Dat bedoel ik nou al jaren wedstrijdvissers en jij vanaf 2007. Zal er verder geen woorden aan vuil maken anders blijf je blozen ;-)
    Bedankt voor de foto's, en tot zaterdag, hopelijk zit de vis er dan.

5. Hallo sportvissers,

Zaterdag hebben we met ons team de voorselectie (Rayon Zuid) gevist aan de Baaiweg te Westkapelle. Wat een moeilijke wedstrijd was dit. Er deden 204 fanatieke vissers mee, 35 korpsen. We werden over 5 vakken verdeelt vak A t/m E.
    In vak A lag een zandbank op 100 meter afstand. Het was dus heel moeilijk om een visje te vangen. Door de tegenwind kon je ook geen extreem verre worpen maken .... dus lekker peuteren onder de kant met de zeefeeder. Er werden wat botjes gevangen en een enkele zeebaars. Ik geloof dat de grootste baars net over de 40 cm. was.
    Vak B, C en D werd relatief wat meer vis gevangen. Het beste vak was het laatste vak, E dus. Vooral de laatste nummers uit dit vak vingen behoorlijk wat vis. Ik zou niet durven te zeggen op welk aassoort we het beste vingen. Er werd gevangen aan slikken, pieren, steekzagers en natuurlijk de befaamde witjes. Gelukkig stond op dit parcours weinig stroom, dit was wel een verademing ten opzichte van de 1e penn korpsen wedstrijd in Noordwijk. Wat stond hier toch veel stroom.

Hopelijk zit er de 2e wedstrijd van de penn korpsen competitie meer vis aan de Baaiweg. (of wordt het visweg)
    Jullie moeten aanstaande weekend de selectie vissen, hopelijk hebben jullie meer vis als ons....in zeeland.

Nou veel geluk en vang ze !!!
    Doe je best met de selectie jongens !!

groeten

Marco

DAM/BD STORE Zeevisteam

6. Hoi Marco,

Bedankt voor je bericht! Het ziet er hier ook niet al te best uit, maar wat doe je eraan? Bedankt! en we gaan ons best doen.

7. Zet 'm op Willem morgen!

Gr Leo

8. Hoi Leo,

Bedankt, we gaan ons best doen.