zaterdag 7 april 2012

vangstberichten: zaterdag 07 april 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat de 2e NFB wedstrijd met "het Melior visteam" op het programma. Aangekomen in het slufter gebouw krijg ik wedstrijd kaart A16 uitgereikt (het breede gedeelte, achter het pomphuis) niet mijn favostek, maar wat doe je eraan. Vaak is het hier "knallen" en een enkele keer zit er wat bot onder de kant. Er staat een harde n- wind van zo'n 4 a 5 bft, temperatuur 6 °C en het voelt vrij koud aan.

Om 09:00 uur krijgen we een duidelijk signaal en start ik met de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperonderlijntjes en afhouders, haakje f314\10 t\m ls5013f\6 gevuld met een pier\slik\zager, drijvertjes op de lijnen voor eventueel spiering, diverse afstanden geprobeerd maar geen enkele aanbeet. M'n buurman links haalt van ver 2 grondels naar boven en verderop rechts in het vak vangt iemand een bot van 29 cm van niet echt ver. Tja, moeilijk om dan je tactiek te bepalen!

Later in de wedstrijd komt Ed van Zanten (Zeevisteam Westland) nog even langs die verderop in het vak staat, hij heeft toch een bot weten te strikken van 33 cm, goed gedaan Ed! En wordt hiermee vakwinnaar, gefeliciteerd! Ik geloof dat er in vak A totaal zo'n 7 vissen zijn gevangen en in vak B een stuk of 4. C, D en E staan in het smalle gedeelte van de Dintelhaven en halverwege de wedstrijd werd ook daar erg weinig gevangen. Zelf blijf ik weer op de 0 staan, erg deprimerend om 4 uur lang geen enkele aanbeet te zien, zie je nog wat leven op je top, ala, dan heb je een kans gehad, maar dit..........Ook dit keer, weer slecht geslapen (2 uurtjes) dus ik ga er gelijk vandoor.

Het plezier in het wedstrijdvissen wordt zo wel een stuk minder, 4 uur lang op een aangewezen stek staan, geen stootje zien, wedstrijdgeld, aas, consumptie, benzinekosten betalen het wordt een duure grap. Ik weet het, ik weet het........, hobby, natuurlijk mag dat wat geld kosten, maar voorlopig heb ik het ff gehad en ga ik voor het vrijvissen.

De prijswinnaars gefeliciteerd! Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weeronder.

1e is geworden Ab Tot, 6 vissen (94 cm), 2e Henk Minnaard 2 vissen (45 cm), 3e Dennis Cornielje 2 vissen (41 cm), 4e Anita Jongenelen 2 vissen (36 cm) en 5e Ed van Zanten 1 vis (33 cm). Dame en heren gefeliciteerd!

De uitslag:Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. hallo Willem

    ook bij bleef het op een 0 steken. 9,5 cm is net te klein om mee doen. Ik stond in het smalle deel, kreeg wel het gevoel dat ik een sloot stond te vissen.

    groeten

    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wim,

    Je hebt in iedergeval nog een visje eruit weten te trekken. Inderdaad een sloot met weinig vis ;-(

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi willem

    Ik lees eigenlijk altijd je stukjes op je blog en wordt enthousiast van jou enthousiasme. Wat gisteren betreft heb je helemaal gelijk wij hebben 5 uur gereden met een groep van 18 man en 7 man met een visje is dan wel heel slecht misschien volgende week meer succes bij de handyfish wedstrijd in Grote Keeten
    gr harry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Harry,

      Leuk, dat het aanstekelend werkt en dat er nog iemand enthousiast van kan worden. 5 uur rijden totaal is een lange rit en dan hop je toch dat iedereen wat vis vangt, maar ja het mocht niet zo zijn. Volgende wedstrijd beter!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  4. Goeie morgen Willem,

    al over je dip van gisteren. Ik was ook zo'n slachtoffer met een dikke nul, we moeten die wedstrijd maar gauw vergeten. En ons maar concentreren op de volgende wedstrijd.
    Mijn mening, de Dintel is een pracht van een stek, maar zonder vis. En dat is jammer.
    Als je het mij vraagt, sta ik het liefst op het het strand.

    Groetjes Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek,

      Bedankt voor je reaktie! Ja we gaan weer verder, als het wat warmer is zijn de vangsten daar vaak beter. Het liefst vis ik ook op het strand.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen