vrijdag 6 april 2012

vangstberichten: vrijdag 06 april 2012



Hallo vis vrienden,

Nadat ik aas gehaald heb bij Avicentra in Monster voor de 2e NFB wedstrijd morgen in de Dintelhaven besluit ik er gelijk een vissessie aan te plakken op het strand van Ter Heijde. Er staat een nw-wind van zo'n 4 bft, temperatuur 6 °C, een waterig zonnetje, later wat regendruppels. Hw HvH 15:17 uur, lw 23:36 uur.

Rond 16:30 uur gaat de 1e hengel erin de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijntjes, gevuld met een pier\slik\zager, tommy lood 175 gram. Een 20 minuten later zet ik m'n 2e hengel erbij de 5 meter stok van Shimano, hoofdlijn nylon 20,5 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijnen etc, etc.

17:29 uur komt het 1e botje boven water, 17:47 uur volgt de 2e.



En dan is het een hele tijd niets meer. 20:22 uur is de vis er weer een doublet botjes. Ik maak nog een praatje met een gezin wat hier in de buurt op vakantie is en vader en zoon hebben gisteravond op het strand 10 vissen gevangen, 7 maats waaronder 1 mooie tong en dat is vrij vroeg in het jaar lijkt mij. Rond 20:30 uur ruim ik op en bij het binnen draaien zit er nog een botje aan de haak. 5 stuks totaal deze sessie, alles op de gevlochtenlijn met nylon tapse voorslag, niets op de nylon met nylon tapse voorslag.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten