maandag 30 april 2012

vangstberichten: maandag 30 april 2012



Hallo vis vrienden,

Aangezien ik nog wat piertjes over had van de vorige sessie besluit ik ze maar op te maken aan het Noordzeekanaal. Er staat een no-wind van 5 bft, temperatuur 16 °C, zonnetje (door de harde no-wind voelt het echter kouder aan als gisteren). 16:45 uur gaat de eerste hegel erin de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapsevoorslag, onderlijn wapperlijn, haakje f31\8, gevuld met 1 of 2 piertjes, tommy lood 175 gram. Na een kwartier gaat de 2e hengel erbij  de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijn haakje f314\10, dito aas, steel lood 150 gram.

17:07 uur wat tikken op de feeder, een bot is het resultaat. Voor de rest geen enkele aanbeet, waar is alle vis toch gebleven? 18:41 uur een klein botje samen met een krab, op de feeder.



19:56 uur een zwarte grondel, de vlek ontbreekt op de eerste vin, anders zou het een zwartbekgrondel zijn, op de 4,5 meter stok.



Hierna ruim ik op, nog steeds weinig vis op het Noordzeekanaal.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    ik had het idee al dat je bij het NZK aan het vissen was. Zelf was ik druk bezig met de vijver, was even belangrijker. Volgens de laatste berichten, zijn de vangsten iets beter bij de sluizen. Maar is ook wisselvallig natuurlijk. Je hebt in ieder geval goed weer gehad.

    grt John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,

    Ja, heb het gelezen. Er schijnt aardig haring gevangen te worden.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen