maandag 9 april 2012

vangstberichten: maandag 09 april 2012



Hallo vis vrienden,

Na eens ff lekker uitgeslapen te hebben vertrek ik naar het Noordzeekanaal, het lijkt wel herfst, regen, regen en nog eens regen, een harde wzw-wind van 5 bft, temperatuur 9 °C. Er staat niemand te vissen, niet echt verwonderlijk. Klokslag 15:00 uur gaat de heavy feeder erin, hoofdlijn gevlochten 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\8, gevuld met een pier\slik, tommy lood 150 gram.

Binnen 10 minuten zie ik al wat friemelen en 15:15 uur draai ik een scholletje binnen, geen slecht begin dacht ik zo. Na een half uur zet ik m'n 2e hengel erbij, de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn nylon, 20,5 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapper, haakje f314\8, dito aas, dito lood. En dan is het weer lang wachten 2x nog een aanbeet op de feeder maar geen doorbijter. 17:53 uur een steenbolk op de feeder."



Hierna geen aanbeet meer te bespeuren, ik varieer nog wat in afstand en gebruik nog wat andere onderlijnen, maar het mag niet baten. Om 18:45 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de laatste hengel met nylon zit er nog een net ondermaats wijtinkje aan. Geen vetpot deze sessie, maar in iedergeval vis.



Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    in ieder geval vis in 4 uur tijd. En dat buiten een wedstrijd om.

    grt John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,

    Bedankt voor je reaktie! Ja, nu nog met een wedstrijd ;-)

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen