zondag 18 maart 2012

vangstberichten: zondag 18 maart 2012

Na 3 uurtjes geslapen te hebben, ben ik op weg naar de volgende wedstrijd, de 3e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee. Dit keer vervist op de "Zandmotor", en die wilde ik niet missen ;-). Na betaling van 5 euri wedstrijdgeld en 1 euri voor de kanjerpot (niet verplicht) komt er steknummer 7 voor me uit de bus, vrij in het begin van "de Zandmotor". Er staat een wzw-wind draaiend naar w van 5 bft, temperatuur 7 °C, droog, lw HvH 04:45 uur, hw 11:49 uur. We worden weer keurig met "de platte kar" weggebracht, hier en daar is het zand nog wat zacht en komen we vast te zitten, ff eraf, duwen en we kunnen weer (Leen bedankt!).

Om 09:00 uur mogen we beginnen, ik vis dit keer met de 5 meter stok, hoofdlijn nylon 20,5 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met 2 piertjes of een zager, tommy lood 175 gram, iets later komt de stroming erin en schakel ik over op 170 gram geankerd. Wisselonderlijn, 3 hoeksafhouders met 8 gram lood ertussen. In het begin kan ik nog vanaf de plaat vissen, maar al gauw loopt de breede lange zwin achter me vol en moet ik naar achteren. Voor deze wedstrijd ben ik wel hoopvol gestemd, de keren dat ik hier gevist heb kwam er bij opkomend water toch redelijk wat vis uit voor de tijd van het jaar. 09:44 uur ondanks dat er nylon op de spoel zit zie ik duidelijk trillingen op het topoog, niet veel later ga ik draaien en een bot van mooi formaat (33 cm) (aan de driehoeksafhouders) komt het strand op.

Mooi van de 0 af, en de meeste vissers bij me in de buurt draaien een vis binnen. 10:19 uur volgt er nog 1 aan de wapperlijnen met 31 cm nog altijd een mooi formaat.

Ik zit in "de kopgroep" van m'n vak, en nu verwacht ik net als alle andere keren dat de vis meekomt met het opkomende water. Gek genoeg gebeurd dat niet en iedereen valt "stil". Ver weg komt er niets meer uit, dus de zwin maar proberen. 's Avonds zwemmen ze er in iedergeval al in, maar overdag? Diverse malen geprobeerd maar njiente geen aanbeet te bespeuren, laat staan een visje. Om 13:00 uur is het weer afgelopen en alleen bij Hans van Holstein is er 1 vis bijgekomen in de laatste draai na een verre worp en eindigd op 3 vissen. En ondanks het aantal, de 2 vissen die ik heb gevangen heb ik het dit keer redelijk goed gedaan zo te zien. En zo is het iedere keer weer anders ;-). Van Jan Groenewegen en Ed van Zanten krijg ik het overgebeven aas mee, waarvoor nogmaals dank! En er is 1 zeebaars van 34 cm gevangen.

Vakwinnaar van vak B en tevens overall, J Cornelissen 4 vissen (116cm), vakwinnaar van vak A (2e overall), H.v.Holsteijn 3 vissen 109 cm. Mannen gefeliciteerd!

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Ter Heijde aan Zee competitie wedstrijd uitslagen 2012.

Vis Greetz,

1. Hey, Willem, lekker bezig geweest dit weekend! De vangsten zijn niet om over naar huis te schrijven. Afgelopen zaterdag hadden wij weer competitie. Van de ruim 40 vissers meen ik zijn er 3 vissen gevangen. Gelukkig had ik er daar 2 van....! Maar het is echt nog niet veel. De watertemp moet nog een beetje omhoog denk ik.
    Groet, Leo

2. Hoi Leo,

Het is inderdaad nog matig met de vangsten. Gefeliciteerd, heb je goed gedaan dan. Het zal binnekort toch wel weer beter worden denk ik.

1. Ik hoop het ook dat de vangsten weer aantrekken!; maar met dit weertype moet dat snel goed gaan komen. Ja, dat was wel leuk om er dan nog 2 visjes uit te slepen. Voor de ranglijst maak het niets uit omdat ik toch een heleboel wedstrijden niet mee heb kunnen vissen, maar het gaat mij meer om de fun met elkaar. Ik ben niet zo'n fanatieke wedstrijdvisser: doe graag mee maar geluk speelt ook nog altijd een grote rol!
      Ga nu weer verder aan m'n bakken: ziek geweest dus niet veel geknutseld. Heb al proef gedraaid maar moet hier en daar nog wat aanpassingen doen.

Geniet van het vissen en werk met mate :)

Groet, Leo

Verwijderen
  3. Hoi Leo,

Ben ik met je eens, de fun is het belangrijkste! Zonder geluk vaart niemand wel is tenslotte het spreekwoord. Ben wel nieuwsgierig naar die bakken ;-)Ja jij ook.