zondag 18 maart 2012

vangstberichten: zaterdag 17 maart 2012



Hallo vis vrienden,

Deze avond vis ik de 3e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op het strand van Vlugtenburg. (Nabij s'Gravenzande). Er staat een z-wind van 3 a 4 bft, temperatuur 7 °C, af en toe een regenbuitje, lw HvH 18:10 uur, hw 23:19 uur. Ook deze wedstrijd met 52 man\vrouw is weer goed bezocht. Na betaling van 4 euri wedstrijdgeld en 1 euri voor de kanjerpot (niet verplicht) trek ik balletje 36 een stuk naar rechts van de opgang Vlugtenburg. Links van me staat Rob Slingerland en rechts van me Mark Huijps. Om 20:00 uur krijgen we het signaal om te beginnen en ik start dit keer met de heavy feeder, hoofdlijn nylon 20,5 mm met een nylon gevlochten voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier\slikje of een zager, tommy lood 175 gram.

Eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel van, dat er wat bot gevangen zal worden is wel zeker, maar qwa aantallen nog niet echt veel denk ik. In het begin is het ook niet veel slechts een enkeling weet een visje binnen te draaien. Om 20:50 uur zit er dan toch iets aan de haak wat in het aas gebeten heeft, geen vis maar een garnaal. Regelmatig wissel ik af met de 5 meter stok, hoofdlijn gevlochten lijn 12\100 mm, dito onderlijn etc, etc. 22:02 uur is het raak een botje, gelukkig van de 0 af.



Op dat moment heeft Rob nog niks, en Mark rechts van me er 2 of 3. We hebben een klein zwinnetje voor ons en ik besluit het daar eens in te proberen zou met het nog koude water de vis vooraan aan het strand de zwin in duiken? Dus feederen maar weer, 1 twijfelachtige tik maar niets eraan. 23:26 uur van een zover mogelijke worp m'n 2e botje. En Rob vangt er een meun bij.



De zwin maar weer. Nieuwe beaasde onderlijn eraan en wat later toch 2x een doorbuiger op de feeder, echt zodanig dat je zou zweren dat de vis eraan zit maar helaas pindakaas, helemaal niets. Mark doet dat een stuk beter, en weet er uit de zwin toch een aantal binnen te halen. In de laatste draai haalt Rob nog een botje naar boven en bij mij zit er niets aan. Hiermee eindig ik op 2 botjes, een slecht resultaat, maar toch weer ff lekker op het strand gevist. Had ik er voorheen "de pest" erover in, heb ik nu zoiets van jammer maar helaas, de lol is de hoofdzaak. Van Mark Huijps krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank! Hierna rij ik rechtstreeks door naar huis, want er wacht weer een volgende wedstrijd.

1e is geworden Tom van de Pol met 12 vissen (202 cm) (Tom vist erg "sterk" de laatste tijd), 2e Ruud Roskam 10 vissen (200 cm) en 3e Martin v\d Drift 10 vissen (189 cm). Mannen gefeliciteerd!

Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Eurovisserscompetitie wedstrijd uitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem#1168

2 opmerkingen:

  1. willem ik kan meer lezen niet vinden
    daar ik toch wel nieuwschierig ben naar het vervolg van het verslag
    Willem Bruin van HSV Brittenburgh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willem,

    Ben nog bezig met het verslag, meestal plaats ik eerst een klein stukje om te kijken of het er goed opkomt te staan. Bijna klaar ;-)

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen